عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که اگر عربستان، شروط ایران را بپذیرد زائران به حج تمتع اعزام می شوند، گفت: سومین دور مذاکرات ایران و عربستان برای اعزام زائران به حج تمتع ۹6 امروز -چهارشنبه - برگزار می شود.
عقیق:سیدرضا صالحی امیری در حاشیه جلسه هیات دولت درخصوص آخرین اقدامات انجام شده برای حج 96 اظهارداشت: سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران فعال شدن مسیر حج برای زائران است و مذاکره کنندگان دو دور مذاکرات در عربستان داشتند و امروز سومین دور مذاکرات انجام خواهد شد که پس از جمع بندی به اطلاع مردم خواهد رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران شروطی را درمورد حج آینده اعلام کرده است و در صورتی که عربستان آن را بپذیرد زائران را اعزام می کنیم و اگر مانع شود باعث اعزام نشدن زائران ایرانی می شود.

وی همچنین در خصوص پرداخت نشدن بودجه قرآنی در سال 94 اظهارداشت: مسئولیت امور فرهنگی و قرآنی باید به ستادهای مربوطه سپرده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این که نیازمند تغییر ساختار در حوزه ساماندهی گسترش فرهنگ قرآنی هستیم، تصریح کرد: نهادهای مختلف که مسئولیت توسعه و گسترش حوزه قرآنی را دارند بخشی زیر نظر این وزارتخانه است و بخشی دیگر زیر نظر شورای توسعه فرهنگ قرآنی است.

صالحی امیری در خصوص فعالیت سینماها و تئاتر در ایام نوروز نیز گفت: در سراسر کشور سینما و تئاتر فعال هستند و این ایام زمان های خاصی است که مردم علاقه بیشتری نشان می دهند.

وی با بیان این که این وزارتخانه در این ایام فعال تر خواهد بود، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم درخشان تر از سال گذشته به مردم خدمات دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه گفت امسال که شهادت و ولادت حضرت فاطمه (س) را در پیش رو داریم امیدواریم سالی مبتنی بر گفتمان فاطمی را درفرهنگ کشور شاهد باشیم.


منبع:ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین