عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۹۷۹
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:
امام جمعه قائم شهر در دیدار جمعی از مداحان استان، ترویج معارف اهل بیت(ع) در جامعه را یکی از وظایف مداحان در جامعه دانست و گفت: مداحان اهل بیت(ع) باید فضلیت و مظلومیت های ائمه معصومین(ع) را برای مردم بازگو کنند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در دیدار جمعی از مداحان استان، ترویج معارف اهل بیت(ع) در جامعه را یکی از وظایف مداحان در جامعه دانست و گفت: مداحان اهل بیت(ع) باید فضلیت و مظلومیت های ائمه معصومین(ع) را برای مردم بازگو کنند.

وی با بیان این که مداحی هنری ارزشمند در راستای ترویج سیره اهل بیت(ع) در جامعه است، افزود: این هنر ارزشمند در طول تاریخ همواره عامل تقویت دین و ترویج سیره ائمه اطهار(ع) در جامعه بوده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که مداحان نباید در برنامه های خود این هدف را دنبال کنند که با بیان خود اشک را در چشمان مخاطب جاری کنند، بیان داشت: هنر یک مداح باید این باشد که مظلومیت و فضیلت های ائمه اطهار(ع) با زبان مدح و بیان شیوا برای مردم بیان کنند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که مداحان با هنری که دارند دل های انسان ها را متوجه اهل بیت(ع) می کنند، افزود: مداحی یکی از هنرهایی که به واسطه آن سیره و معارف اهل بیت(ع) در جامعه گسترش یافته است.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که هنر مداحی زمینه ساز استحکام پایه های دینی و اعتقادی جامعه به ویژه نسل جوان را فراهم خواهد کرد، خاطرنشان کرد: امروز هر چه برای تقویت و ترویج دین و ارزش های دینی در جامعه تلاش کنیم، باز هم کم است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که متأسفانه برخی مواقع شاهد برخی سبک های غیرمتعارف در مداحی هستیم که این بر خلاف اصول و ارزش های دینی است، تصریح کرد: باید در مداحی و مرثیه سرایی همان سبک های سنتی گذشته حفظ شود چون از اثرگذاری مطلوب تری برخوردار است.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که رسالت انبیای الهی مقابله با طاغوت و تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه بوده است، خاطرنشان کرد: امروز نیز مداحان و خادمان اهل بیت(ع) باید در سرودن شعر و خواندن مرثیه همان شیوه اهل بیت(ع) را دنبال کنند.

حجت الاسلام والمسلین معلمی از مداحی به عنوان عرصه اشاعه معارف اهل بیت(ع) و ترویج فرهنگ غنی اسلام و قرآن در جامعه یاد کرد و افزود: مداحان باید از به کار بردن اشعار بی محتوا و غیر مستند در بیان شرح حال اهل بیت(ع) به شدت پرهیز کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمنان و بدخواهان اسلام هر لحظه با شیوه ای جدید به جنگ با دین و مبانی اسلامی ما می آیند، تصریح کرد: ما نیز باید برای مقابله با این هجمه های سنگین نسخه های اثربخشی در اختیار داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که هنر مداحی یک ابزار بسیار مناسب برای خنثی کردن هجمه های دینی و فرهنگی دشمنان اسلام است، خاطرنشان کرد: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت معنویت و مبانی اعتقادی است که این مسأله رسالت مداحان را سنگین تر می کند.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که مداحی هنری برای شناساندن جایگاه و سیره ائمه اطهار(ع) به عموم جامعه است، تصریح کرد: خوشبختانه این قشر اثرگذار جامعه به خوبی توانستند به وظایف خود در بازگو کردن معارف و جایگاه والای اهل بیت(ع) گام بردارند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری یکی از رموز ماندگاری نهضت حسینی را تلاش مداحان و مرثیه سرایان برشمرد و خاطرنشان کرد: مداحان با تبیین صحیح قیام حسینی در قالب نوحه و مرثیه سرایی توانستند ضمن زنده نگه داشتن این نهضت عظیم، بستری را برای جهانی شدن آن فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که نهضت عاشورا امروز به یک نهضت جهانی تبدیل شده است، افزود: این فرهنگ عظیم که مبنای اصلی آن استکبار ستیزی و زیر بار نرفتن ظلم و ستم بود، امروز به یک گفتمان جهانی تبدیل شده است.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که دشمنان تلاش می کنند تا معارف اهل بیت(ع) در جامعه کمرنگ باشد تا نقشه های فرهنگی خود را در جامعه عملی کنند، خاطرنشان کرد: اما به برکت تلاش ها و از خودگذشتگی های علما، بزرگان دینی و همچنین مداحان امروز معارف دینی در جامعه به خوبی گسترش و نهادینه شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس رهبری، سیره اهل بیت(ع) را پشتوانه محکمی برای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر امروز کشورمان بحران و مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشته و  در اوج عزت و اقتدار بین المللی قرار دارد به برکت بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که چراغ اهل بیت(ع) همواره در میهن اسلامی ما روشن بوده و نورافشانی می کند، بیان داشت: به وابسته همین نور است که دشمنان اسلام و انقلاب نمی توانند کوچکترین ضربه ای به این انقلاب، نظام و مردم ما بزنند.

امام جمعه قائمشهر با تأکید براین که پایه و اساس انقلاب اسلامی دین و معارف اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی باید بدانند که نور اهل بیت(ع) لحظه ای در این کشور اسلامی خاموش نخواهد شد، چون ملت ایران تشنه و عاشق اهل بیت(ع) هستند و هیچ گاه از آنها فاصله نخواهند گرفت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نقش مداحان در شکل دهی افکار عمومی و بقاء مکتب اسلام بسیار مهم و حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: مداحان مراقب باشند این جایگاه مهم با برخی مسائل حاشیه آلوده شود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در ادامه سخنان خود با بیان این که مداحی و سخنرانی در ترویج آموزه های دین خدا مکمل یکدیگر هستند، بیان داشت: مبلغان دینی و مداحان اهل بیت(ع) با بیان شیوا و اثرگذار خود در در میان مردم، زمینه ساز گسترش معارف اهل بیت(ع) در جامعه می شوند.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که خدمت به اهل بیت(ع) را افتخار بزرگی برای هر انسان دانست و تصریح کرد: خادم اهل بیت(ع) بودن افتخار بزرگی است که نصیب هر کسی نمی شود و کسانی که در این عرصه فعالیت دارند باید قدردان خداوند باشند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تعلیم و تربیت، برداشتن بندهای اسارت از گردن مردم و تکمیل ارزش های اخلاقی را از مهم ترین اهداف بعثت انبیاء برشمرد و بیان داشت: قرآن و معارف اهل بیت(ع) چشمه‌سار انسان هستند که باید در همه مراحل زندگی از این ارزش ها بهره گرفت.

منبع:رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین