عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۹۷۰
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری:
کسی که به خدا معرفت دارد از چیزی نمی ترسد، دنیا برای او تاریکی ندارد، چون همه قوه و استطاعت را از خدا می گیرد.
عقیق: حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) که با حضور حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی و اقشار مختلف مردم در مدرسه امیر المؤمنین(ع) درقم برگزار شد گفت: امام صادق(ع) در روایتی فرمودند« اگر بشر فضائل و آثار معرفت خدا را بشناسند و بداند در زندگی نیاز به هیچ نخواهد داشت و دست خود را به سمت دشمنان دراز نخواهند کرد».

سخنران این مراسم افزود: آیا حقیقتا درست و صحیح است، شیعه علوی و فاطمی که در زیر پرچم خدا و در نظام جمهوری اسلام زندگی می کند، دست خود را به سمت  خارجی ها و بی دینان دراز کند و سخن از رابطه با آمریکا و اسرائیل بگوید و برای این رابطه اقدام به هرکاری کند و خیلی از ارزش ها را زیر پا گذارد.

وی عنوان کرد: این نشان می دهد توانایی دین اسلام، مذهب و معرفت به خدا را خوب نشناخته ایم و به این واقعیت نرسیده ایم، که اگر می رسیدیم، نباید چنین سخنی را مطرح  می کردیم تا چه بسا به دنبال مسائل ارتباط با غیر خدا برویم.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری گفت: تکیه گاه شیعه فاطمی و علوی به خدا و ارزش های دینی و فاطمی است. کسی که به خدا معرفت دارد از چیزی نمی ترسد، دنیا برای او تاریکی ندارد، چون همه قوه و استطاعت را از خدا می گیرد.

سخنران این مراسم افزود: ولی آیا حقیقتا این گونه در جامعه اسلامی رفتار می کنیم یا چشم مان به دهان غرب و سخنان بی پایه واساس آنها است.

وی عنوان کرد: متاسفانه به ظواهر تن دادیم و به باطن نرسیدیم و به لفظ اکتفاء کردیم و از واقعیت دور شدیم؛‌ مردم به ظواهر دنیا چسبیده اند، از مسائل ارزشی فاصله گرفتند؛ زهرای مرضیه(ص) مدافع حرم و و لایت بود، اما امروزچی؟ آیاجامعه اسلامی به دنبال تحقق همان کار است؟ 


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین