عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۹۰۴
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
کارشناس برنامه «سمت خد»:
یک کارشناس مسائل دینی گفت: مسئله شیطان شناسی و شیطان ستیزی مورد غفلت قرار گرفته است.
عقیق:حجت الاسلام حیدری کاشانی، کارشناس مسائل دینی، در درس اخلاق دانشگاه علوم اسلامی رضوی با عنوان «سمت خدا» با اشاره به این مطلب، گفت: یکی از معارفی که متاسفانه درمیان نخبگان علمی کشور  مورد غفلت قرارگرفته، مسئله شیطان شناسی و شیطان ستیزی است.

وی با بیان اینکه ذکر «استعاذه» بر «بسمله» مقدم است، گفت: اگر بتوانیم ذکر استعاذه را به خوبی درک کنیم ضرورت شیطان شناسی برای ما مشخص خواهد شد.

 کارشناس برنامه «سمت خدا» درخصوص مقدمات رسیدن به ولایت خداوند، ابراز کرد: پیش مقدمه رسیدن به ساحت ولایت خداوند متعال، دور شدن از شیاطین است و در غیر این صورت ولایت خداوند متعال عینی نیست.

وی به آیات بیان شده در قرآن درباره شیطان اشاره و اظهار داشت: سوره اعراف در بحث شیطان شناسی جایگاه ویژه ای دارد که یکی ازاهداف شیطان دراین سوره عریان گرایی بیان شده است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی ابرازداشت: اگر در شیطان شناسی قوی نباشیم به عرفان مهدویت و مهدی شناسی نخواهیم رسید، در حالی که باید حق خود را نسبت به این موضوع ادا کنیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: ایجاد غفلت نسبت به آخرت حمله اصلی شیطان است که اگر بتواند این کار را با موفقیت پشت سربگذارد، در واقع بیش از یک پنجم از آیات قرآن مورد غفلت قرار گرفته است.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین