عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۸۰۳
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
استاندار قم:
استاندار قم با بیان اهمیت فرهنگ عاشورا در جامعه امروز، اظهار کرد: مداحان و شاعران آیینی نمایانگر سیره ائمه اطهار(ع) برای مردم هستند.
عقیق:سید مهدی صادقی در جلسه با اعضای کانون مداحان استان قم، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، بر نقش هدایت گر و تقویت کننده مداحان و شاعران آیینی در جهت دهی صحیح به نهادینه ساختن فرهنگ واقعی عاشورا و سیره ائمه(ع) تاکید کرد و این قشر را چراغ راه جوانان برای درک صحیح از دین و سیره ائمه(ع) دانست.

وی نقش مداحان و مدیحه سرایان را در استحکام باورهای اعتقادی و عاطفی مردم مورد توجه قرار داد و افزود: باید در این زمینه اهتمام لازم برای پیشگیری از بروز انحراف ها در انتقال این فرهنگ به نسل های جوان انجام شود و تا حد ممکن از بروز اختلاف ها دوری کرد.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات اعتباری در کشور، ادامه داد: مسئولان به هرحال با تمام توان برای حل مشکلات جامعه مداحان و مدیحه سرایان اقدام می کنند.

استاندار قم با تاکید بر پایگاه مردمی مراجع عظام تقلید در فرهنگ تشیع، تصریح کرد: می توان از ظرفیت مردمی آیات عظام در ایجاد تکلیف برای توسعه فعالیت های فرهنگی و مذهبی برای آحاد جامعه بهره برد.

وی با بیان اهمیت آموزش و توانمندسازی مداحان در زمینه علوم دینی، خاطرنشان کرد: امکانات و فضاهای موجود در سطح استان با هماهنگی دستگاه مربوطه برای بهره برداری کانون مداحان استان در زمینه آموزش و برگزاری جلسات مورد استفاده قرار گیرد.

در ابتدای این جلسه که در استانداری قم برگزار شد، تعدادی از اعضای کانون مداحان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در مورد نقش مدیحه سرایی و شعر آیینی در فرهنگ سازی دینی جامعه پرداختند و بر توسعه دانش این قشر برای ارائه مطالب صحیح و ضروری به نسل جوان تاکید نمودند.

کانون مداحان استان قم با بیش از یک هزار عضو، حدود 10 سال سابقه فعالیت دارد.


منبع:ایرنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین