عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۷۶۰
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
آیت‌الله قرهی در جلسه درس اخلاق:
مؤسس حوزۀ علمیۀ امام مهدی(عج) با تأکید بر لزوم کنترل افکار گفت: اگر انسان قدرت کنترل فکر را از دست بدهد، دچار مکرِ فکر که همان ورود به خدعه شیطانی است، می‌شود.
عقیق:آیت‌الله روح‌الله قرهی، مؤسس حوزۀ علمیۀ امام مهدی(عج) در جلسۀ درس اخلاق اخیر خود با تأکید بر لزوم کنترل افکار گفت: اگر انسان قدرت کنترل فکر را از دست بدهد، دچار مکرِ فکر که همان ورود به خدعه شیطانی است، می‌شود.

وی با بیان این مطلب که نخستین خدعه شیطان در این مکر فکری به خود انسان باز می‌گردد، در حالیکه شخص توجهی به این مطلب ندارد، اظهار کرد: شیطان گاهی انسان را نسبت به عبادت، مسئولیت‌ها و سِمت‌ها و سواد و علم فریب می‌دهد. اینها تنها از طریق فکر برای فرد ایجاد می‌شود و آن فرد نیز به تدریج در اثر این موضوع، به فریب دیگران می‌پردازد. لذا در می‌یابیم که دایره وسعت این مکر فکری از سوی ابلیس زیاد است.

مؤسس حوزۀ علمیۀ امام مهدی(عج)  خاطرنشان کرد: وقتی انسان تصور کند برای توبه فرصت دارد و نیاز نیست به سرعت از خطای خود توبه کند و بازگردد، آن وقت است که دچار فریب شیطانی شده است.

آیت‌الله قرهی با تأکید بر اینکه اگر کسی از روی معرفت حرکت کند، در بندگی نیز به معنای حقیقی عبد محسوب می‌شود، گفت: چنین شخصی تمام وجود خود را در اختیار مولایش قرار می‌دهد و اوامر او را پیوسته عملی می‌کند و هیچگونه انقلتی برای آن نمی‌آورد، چراکه از روز نخست با معرفت حرکت کرده است.

منبع:تسنیم

 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین