عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۷۵۸
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱
حجت‌الاسلام صدیقی:
امام جمعه موقت تهران با بیان این که «امنیت» بیمه سلامت خون شهیدان است، گفت: شهدا بر اعمال ما و مسئولان ناظر هستند و آن را مشاهده می‌کنند. مبادا از ما کاری سربزند که شرمنده شهدا شویم.
عقیق:حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم یادواره 400 شهید دفاع مقدس و مدافع حرم که با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و خانواده شهدا امروز بعدازظهر (پنج‌شنبه) در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد در سخنانی شهادت را ذخیره عالم بقاء و زمینه‌ساز تحول و عروج برشمرد و گفت: شهادت رنگ خدا گرفتن بوده و دژ مستحکمی است که ناموس و هویت دین را آشکار و از ارزش‌های انسانی و اسلامی حفاظت می‌کند.

وی افزود: شهادت آغاز حرکت فرهنگی و احیای جامعه و برجسته‌ کردن تاریخ یک ملت است. 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که مقام شهید فوق درک ما است، گفت: با مراجعه به آیات مبارکه قرآن در می‌یابیم که خداوند خریدار شهید است و هیچکس و هیچ‌چیز جزء خداوند متعال نمی‌تواند اجر و پاداش شهید را بدهد. خداوند عاشق شهید بوده و آن را برای خود برگزیده است. 

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان این که شهید شاهد و نظارگر اعمال ما است، گفت: شهدا ناظر احوالات و کارهای مردم و مسئولان هستند و مشاهده می‌کنند که مسئولان چه کاری انجام می‌دهند و بر تمام احوالات نظارگر هستند. مبادا کاری از ما سر بزند که در آن دنیا نتوانیم پاسخ شهدا را بدهیم. 

وی با اشاره به آیات سوره آل عمران گفت: خانواده شهدا گمان نکنند که شهید مرده است، بلکه شهید از چشمه جاودانگی بهره‌گرفته و حیات ابدی و عرشی پیدا کرده است و خداوند در آن دنیا خود از شهدا پذیرایی می‌کند.

امام جمعه موقت تهران برگزاری اینگونه مجلس‌ها و یادواره‌های شهدا را بیعت با شهید و سوگند به خون شهدا برای ادامه دادن راه آنها بر شمرد و گفت: شهدا آموزگاران کلاس جامعه هستند و مردم در اینگونه مراسم‌ها با شهدا بیعت می‌بندند و به راه شهدا لبیک می‌گویند. 

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به این که راه شهیدان حفظ استقلال و احفظ اسلام و مقابله با زورگویان و دشمنان است، گفت: شهدا با ایثار و گذشتن از خون خود موجب سرافرازی کشور شدند و ما خود را موظف به ادامه این راه می‌دانیم. 

وی امنیت را بیمه سلامت خون شهدا در جامعه دانست و افزود: امنیت موجود در کشور حاصل جانفشانیهای شهدا و ما باید راه شهدا را ادامه دهیم و پرچم اسلام را برافراشته نگاهداریم.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین