عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۷۵۶
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
در نشست علمی تمدن نوین اسلامی مطرح شد
آیت‌الله علی کورانی با اشاره به این که برخی از ویژگی‌های عصر ظهور به هیچ وجه قابل مقایسه با پیش از ظهور نیست، درباره مهمترین ویژگی‌های دوران ظهور سخن گفت.
عقیق:آیت‌الله علی کورانی محقق و پژوهشگر لبنانی در نشست علمی تمدن نوین اسلامی با اشاره به حکومت امام زمان (عج) به عنولن حکومت عدل الهی گفت: ظلم پیوسته تا ظهور امام زمان (عج) ادامه خواهد داشت و پس از آن از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به این نکته که برخی از ویژگی‌های عصر ظهور به هیچ وجه قابل مقایسه با پیش از ظهور نیست، اظهار کرد: «علم، طب و رفاه عمومی» از جمله ویژگی‌های آن دوران است و حتی در روایت به ارتقای 25 درصدی علوم در دوران ظهور اشاره شده است.

 این محقق و پژوهشگر لبنانی با اشاره به تفکیک سه مقوله ظهور، رجعت و قیامت توسط اهل‌بیت(ع) یادآور شد: برای حضرت مهدی (عج) در روایات دو رجعت ذکر شده است که یکی همان ظهور ایشان به عنوان رجعت صغری است و دیگری هم رجعت کبری و تشکیل حکومت امام زمانی تا روز قیامت است.

آیت‌الله کورانی با بیان اینکه با وجود تفکیک این سه مقوله توسط اهل‌بیت در روایات شیعی، در برخی روایات اهل‌سنت میان این سه تفکیکی قائل نشده‌اند، خاطرنشان کرد: اجتناب از تطبیق قطعی وقایع تاریخی با احادیث و روایات ظهور و امیدواری به ظهور حضرت مهدی(عج) دو مسأله‌ای است که باید پیوسته مورد توجه باشد و از اختلاط این دو جلوگیری کرد.

وی با اشاره به بشارت هر یک انبیا درباره ظهور پیامبر بعد خود گفت: هر یک انبیا نه تنها امتشان را به ظهور پیامبر بعد از خود بشارت می‌دادند، بلکه به بیان نشانه‌هایی از آن نیز می‌پرداختند. این سنتی الهی است که تا زمان پیامبر اکرم(ص) نیز ادامه داشت و ایشان با بیان نشانه‌هایی از برپایی حکومت عدل الهی از جمله خروج یمانی، سفیانی و خراسانی، ظهور امام زمان(عج) را بشارت دادند.

این محقق و پژوهشگر لبنانی با اشاره به دو شخصیت متضاد یمانی و سفیانی در روایات درباره نشانه‌های ظهور اظهار کرد: بسیاری از مسائلی که درباره ظهور امام زمان(عج) بیان شده است، حول این دو شخصیت می‌چرخد، این در حالی است که یمانی پیرو اهل‌بیت(ع) و سفیانی شخصیتی مقابل و مخالف اوست.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین