عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۷۲۸
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
حجت الاسلام و المسلمین حسینی مازندرانی:
تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر ری، گفت: نعمت امنیت کشور همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مرهون ایثار و جانفشانی مدافعان حرم است.
عقیق: حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا حسینی مازندرانی، در درس اخلاق هفتگی مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر ری که با حضور اساتید و طلاب برگزار شد، اظهار داشت: گرایش گروه هایی از مردم به عبادات، کم است، درحالی که باید عبادات برای ما شیرین و جذاب باشد.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر ری، با بیان این که عبادت بنابر تصریح قرآن کریم، از وجوه مشترک انسان و جن است، تأکید کرد: انسانها به عنون اشرف مخلوقات، باید در تمام زمینه ها از جمله عبادت برتر باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی مازندرانی خاطرنشان کرد: نقل است که جابر  گفت خدمت امام باقر(ع) رسیدم و حضرت فرمودند "سلام مرا به شیعیان برسان و آگاهشان کن که بین ما و خداوند، خویشاوندی وجود ندارد. بدان، قرب خداوند محقق نمی شود مگر از طریق اطاعت. هرکس خداوند را اطاعت کند و به ما علاقه داشته باشد، دوست ما است. و هرکس دستورات خدا را انجام ندهد، دوست ما نیست"؛ امام صادق (ع) فرموند "بهترین  مردم، کسی است که عاشق و دلبسته عبادت باشد همان طور که عزیز خود را در آغوش بگیرد".

این استاد حوزه تأکید کرد: شخصیت هایی مانند سلمان فارسی، بلال حبشی و اویس قرنی به دلیل اطاعت از اوامر الهی، عبادت بسیار و تقوی، مورد احترام پیامبر اسلام (ص) قرار گرفتند.

وی افزود: کمک به نیازمندان، مصداق عبادت است همان طور که مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، وقایع خوزستان و سیل برخی مناطق کشور را دلسوز و دلخراش دانستند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی مازندرانی گفت: مردم در روزهای پایانی سال که عده ای به فکر خرید و خانه تکانی هستند، به یاد شهدای مدافعان حرم باشند و به طرق مختلف ولو به اندازه کشیدن دست نوازش بر سر کودکان این شهدا و مدافعان حرم، قدردان ایثار، صبر و جانفشانی مدافعان حریم و حرم اهل بیت (ع) باشند.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر ری در پایان یادآور شد: نعمت امنیت کشور همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند مرهون ایثار و جانفشانی مدافعان حرم است.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین