عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۷۱۵
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
آیت‌الله اراکی:
دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: علمی که مبنای آن محبت الهی، عمل به آیات الهی، بینایی و شنوایی آیات الهی، حیات و نورانیت است اگر در دل کسی جای گرفت توقف ندارد و هر روز بر آن علم افزوده می‌شود و رشد می‌کند.
عقیق:آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع روز چهارشنبه طی سخنانی در نشست تخصصی "نقش عالم ربانی در جامعه اسلامی" که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، اظهار داشت: یکی از بزرگترین خطرهایی که عالم را تهدید می کند ،حُب دنیا است. در مقابل حُب دنیا، حُب الهی قرار دارد.

وی در ادامه به بیان علم از دیدگاه قرآن کریم پرداخت و گفت: اولین ویژگی علم این است که همراه با حُب الهی است یعنی بدون محبت الهی این علم پدیدار نمی‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه علمی که همراه با حُب الهی است عمل را نیز به دنبال دارد، اظهار داشت: اگر حُب الهی اساس علم باشد اولین ویژگی اش عمل است.

آیت الله اراکی افزود: دومین ویژگی علم خشیت آفرینی است و سومین ویژگی اش حیات است یعنی کسانی که دارای این علم‌اند از حیات الهی برخوردارند و به راحتی راه حق و باطل را تشخیص می دهند و تشخیص نفاق از ایمان حقیقی از خصائص این علم حقیقی است. همچنین کسانی که از این علم برخوردار نیستند احساس جذبه به اولیاء الشیطان می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب گفت: ویژگی دیگر این علم همراه با نور است؛ نورانیت یکی از خصوصیات این علم است و وقتی نور همراهش باشد تشخیص نیز همراه آن است.

وی افزود: یکی دیگر از خصوصیات این علم این است که در نتیجه آن انسان همیشه در حال پیشرفت خواهد بود. لذا علمی که مبنای آن محبت الهی، عمل به آیات الهی، بینایی و شنوایی آیات الهی، حیات و نورانیت است اگر در دل کسی جای گرفت توقف ندارد و هر روز بر آن علم افزوده می شود و رشد می کند.

آیت الله اراکی اظهار داشت: اگر عالم چنین علمی در جامعه پیدا شد همه دل‌های بیدار با او پیوند می خورند و خودش منشأ بیداری می شود و اگر در مجلسی حضور پیدا کرد مجلس او به مجلس ذکر و یاد خدا مبدل می‌شود.  

وی با بیان اینکه جامعه ای که چنین عالمانی داشته باشد آن جامعه، جامعه با بصیرتی است، گفت: اگر ما جامعه با بصیرت، پاک و هدفداری می خواهیم که از حیات، بصیرت و عمل برخوردار باشد نیاز به عالم ربانی داریم که این عالم ربانی در بین مردم حضور داشته باشد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: ما باید حوزه‌های علمیه را برای تربیت چنین عالمانی آماده کنیم و همچنین سازوکار حضور عالم ربانی را در بین مردم فراهم نماییم.

آیت الله اراکی اظهار داشت: هرچه عالم تواضع داشته باشد سخنش در دل مردم اثرگذار تر خواهد بود البته نباید تواضع را ذلت اشتباه گرفت زیرا ذلت نهی شده است.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین