عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۷۱۰
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
حجت‌الاسلام ناصری‌پور:
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: هرچقدر جامعه با قرآن و اهل‌بیت(ع) مأنوس شوند اساس اخلاق در جامعه رشد و تعالی خواهد یافت.
عقیق:آئین اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآنی سراج شامگاه سه‌شنبه سوم اسفند در تالار شیخ صدوق واقع در آستان مبارک حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد.

حجت‌الاسلام ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در این مراسم طی سخنانی با اشاره به شخصیت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: اساس جهاد حضرت زهرا(س) و آن چیزی که حضرت در آن زمان خفقان صدر اسلام به کار برد و مبانی در سند خطبه فدکیه بیان شده است اثبات ولایت علی‌بن ابی‌طالب(ع) است.

وی اساس رشد و تعالی جامعه را اخلاق دانست و گفت: اخلاقی که موارد زیادی را در بر می‌گیرد، علما و بزرگان معتقدند اساس اخلاق، عقل است. برخی دیگر از علما اعتقاد دارند اگر کسی عالم باشد وجودش دارای تربیت خواهد شد و عده‌ای دیگر در این باره اظهار می‌دارند اخلاق و تربیت درون هر فردی است که در طول زندگی او را هدایت می‌کند، اما در واقع اساس اخلاق و تربیت محبت است و همان‌طور که پیامبر(ص) فرمودند اصل محبت به‌وسیله ارتباط با قرآن و اهل بیت شکل می‌گیرد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه هرچقدر جامعه با قرآن و اهل بیت مأنوس شوند اساس اخلاق در جامعه تعالی می‌یابد، افزود: هر مقدار جوانان ما با قرآن و احادیث زاویه پیدا کنند جامعه به‌سمت انحطاط پیش خواهد رفت.

حجت‌الاسلام ناصری‌پور راه مقابله با ناهنجاری‌ها و مشکلات جامعه را انس و الفت با کلام‌الله برشمرد و گفت: امروزه آمار نامناسبی از گوشه و کنار کشور در موضوعاتی مثل طلاق و نزاع و... و یا همچنین مسائلی مانند غیبت و تهمت در روابط خانوادگی، همسایگی و ... به گوش می‌رسد، که مخالف مسیر تربیت است و تنها راه مقابله با آن توجه و انس به قرآن کریم خواهد بود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به مسابقات قرآنی سراج ضمن مقایسه چهارمین دوره آن با ادوار گذشته، گفت: چهارمین دوره مسابقات قرآنی سراج نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری نیز تمام تلاش خود را در جهت رشد و تعالی جامعه با هدف ترویج فرهنگ قرآن کریم به کار خواهد گرفت، تا هرساله این رشد و ازدیاد ثبت‌نام را شاهد باشیم.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین