عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۶۷۲
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۱
مدیر مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن امام رضا(ع) بیرجند با اشاره به راه‌اندازی این مدرسه با همت اداره‌کل اوقاف خراسان جنوبی گفت: این مدرسه ظرفیت پذیرش ۵۰ حافظ کل قرآن را دارد و برای سال آینده از همه ظرفیت استفاده می‌کنیم.
عقیق:مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در ادامه برنامه‌ها و طرح‌های مختلف در راستای تربیت حفظان قرآن، مدرسه شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یکساله قرآن را با همکاری اداره‌کل اوقاف استان خراسان جنوبی راه‌اندازی کرد.

محسن قیصری مدیر مدرسه امام رضا(ع) بیرجند درخصوص راه‌اندازی این مدرسه گفت: دوسال است که مؤسسه بیت‌الاحزان با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه طرح تابستانی رحله را به صورت گسترده برگزار می‌کند که یکی از این طرح‌ها در استان خراسان جنوبی برگزار شد. طرح رحله ویژه حفظ چهار جزء قرآن کریم است که طی دو‌ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از برگزاری طرح رحله، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی پیشنهاد راه‌اندازی مدرسه شبانه‌روزی حفظ کل قرآن را مطرح و این پیشنهاد با استقبال مؤسسه مواجه شد و تعدادی از قرآن‌آموزان پس از پایان حفظ چهار جزء قرآن، کار خود را برای حفظ کل قرآن به صورت شبانه‌روزی آغاز کردند.

قیصری از جذب قرآن‌آموزان استان‌های مختلف در مدرسه امام رضا(ع) خبر داد و گفت: دوره حفظ شبانه‌روزی مدرسه امام رضا(ع) با حضور قرآن‌آموزانی از استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، تهران، اصفهان و خراسان شمالی کار خود را همزمان با دیگر مدارس مؤسسه بیت‌الاحزان آغاز کرده و هم‌اکنون قرآن آموزان حفظ 20 جزء قرآن کریم را به پایان رسانده‌اند.

مدیر مدرسه حفظ شبانه‌روزی حفظ قرآن امام رضا(ع) با تقدیر از اداره‌کل اوقاف خراسان جنوبی مبنی بر راه‌اندازی این مدرسه گفت: محل مدرسه یک مکان موقوفه و باستانی است که اداره‌کل اوقاف و خراسان جنوبی در شهرستان بیرجند مرمت و احیاء کرده و در اختیار مؤسسه قرار داده است، همچنین این اداره کل در تأمین هزینه‌ها هم به ما کمک‌هایی می‌کند که این کار جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد: اداره‌کل اوقاف خراسان جنوبی اولین اداره اوقاف در سطح کشور است که اقدام به راه‌اندازی مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کرده و این کار می‌تواند الگوی خوبی برای دیگر ادارات و نهاد‌های کشور باشد که در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم گام بردارند.

قیصری از برنامه‌ریزی برای افزایش گنجایش و پذیرش قرآن‌آموز در سال آینده خبر داد و گفت: شرایط مدرسه امام رضا(ع) به گونه‌ای است که می‌توان گنجایش آن را تا 50 نفر افزایش داد و ما همه تلاشمان را می‌کنیم که سال آینده در این مدرسه 50 قرآن‌آموز برای حفظ یکساله قرآن کریم جذب کنیم.


منبع:قرآن

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین