عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۶۷۱
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
یادواره شهدای فاطمیون منطقه ۱۸ تهران یادبود شهید غلامعلی پناهی، شهید محمد زمان صداقت، شهید مهدی احمدی و شهید خیرالله حسن زاده در روز جمعه ششم اسفندماه ۹۵ برگزار می‌شود.
عقیق: یادواره شهدای فاطمیون منطقه 18 تهران یادبود «شهید غلامعلی پناهی»، «شهید محمد زمان صداقت»، «شهید مهدی احمدی» و «شهید خیرالله حسن زاده» در روز جمعه ششم اسفندماه 95 برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور عموم مردم تهران از ساعت 15 در مسجد امام حسن عسکری(ع) واقع در بزرگراه آیت‌الله سعیدی، پاسگاه نعمت آباد(به سمت اسلامشهر) برپا می‌شود. این مراسم با قرائت قاری قرآن کریم؛ احمد ابوالقاسمی، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسن سجادی، مداحی محسن طاهری و جواد حیدری و شعرخوانی محمود حبیبی کسبی همراه خواهد بود.

با حمله تکفیری‌ها به سوریه و در خطر قرار گرفتن حرم حضرت زینب(س)، عاشقان اهل‌بیت(ع) به دفاع از حرم بانوی کربلا پرداختند؛ از این رو افغانستانی‌های بسیاری که در سوریه و سایر کشورها بودند به سوریه رفتند. مجاهدان افغانستانی سپاه محمد(ص) که در افغانستان در زمان مبارزه با طالبان در خط مقدم بودند و همچنین نیروهای تیپ ابوذر که در زمان دفاع مقدس کنار رزمندگان ایرانی به دفاع از اسلام پرداختند، هسته اولیه فاطمیون را تشکیل دادند.

در ابتدا این جمع برای تجدید خاطره آن دوران، هیئت مذهبی را تشکیل داده و جمعه هر هفته دعای ندبه برگزار می‌کردند که با آغاز تجاوز به خاک سوریه، در اولین نوبت یک گروه 22نفره به‌صورت داوطلبانه به این کشور رفتند. حضور فاطمیون در سوریه حامل این پیام است که برای فاطمیون مرزهای جغرافیایی معنایی ندارد و رزمندگان آن‌ها هرکجا شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) درخطر باشند، به‌یاری آن‌ها می‌شتابند.

شهیدان ابوحامد و فاتح از جمله فرماندهان برجسته میان رزمندگان فاطمیون بودند که طی مبارزات و درست چند کیلومتر مانده به مرزهای اسرائیلی‌ها به شهادت رسیدند. همسر ابوحامد، فرمانده لشکر فاطمیون با تکیه بر گزارشات همرزمان او معتقد بود که او با سلاح صهیونیست‌ها به شهادت رسیده است و داعشی‌ها بعد از عقب‌نشینی به سرزمین‌های اشغالی متواری شده بودند. درحال حاضر به‌جهت استقبالی که از شرکت داوطلبانه افراد در این گروه شده است و افزایش تعداد نیروهای آن و توان عملیاتی، فاطمیون از تیپ به لشکر ارتقا پیدا کرده است.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین