عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۶۵۴
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
آیت‌الله دستغیب عنوان کردند:
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تأكید بر اهمیت ارتقای معنویت در هیئات مذهبی گفت:‌ باید سیره اهل بیت(ع) در تمام مسائل فردی، خانوادگی و اجتماعی و به‌طور كلی همه شئون هیئتی‌ها بیش از گذشته نمایان باشد.
عقیق:آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) دیروز، دوم اسفندماه در دیدار رئیس هیئات مذهبی استان فارس در مورد برنامه‌های ایام فاطمیه(س) گفت: افتخار هیئت مذهبی ما به این است که پرچم اباعبدالله الحسین(ع) برافراشته نگه داشته می‌شود و البته این ظاهر قضیه است که قطعاً تعظیم شعایر الهی است.

وی افزود: در مناسبت‌هایی مانند محرم، صفر، ایام فاطمیه(س) و به طور کلی هر یک از شب‌ها و روزهای خاصی که به اهل بیت(ع) و خاندان نبوت(ص) مربوط می‌شود کار بسیار ارزشمندی است اما حقیقت امر به این است که باید این پرچم که علامت و نشانه امام حسین(ع) است در گفتار و رفتار هر یک از کسانی که اعضای هیات مذهبی هستند بیش از پیش نمایان باشد.

آیت‌الله دستغیب اظهار كرد: باید سیره اهل بیت در تمام مسائل فردی، خانوادگی و اجتماعی و به‌طور كلی همه شئون، هیئتی‌ها همان‌طور که از قبل نمایان بوده، بیشتر از گذشته نمایان باشد.
رئیس حوزه علمیه رضویه شیراز گفت: باید مسئولان هیئات، سعی در ارتقا معنویت در هیئت تحت نظر خود هم از لحاظ تحکیم مبانی اعتقادی و هم مسائل اخلاقی و فرهنگی و هم از لحاظ بینش سیاسی و اجتماعی کنند و در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه هیئات در این زمینه تلاش‌های بسیار خوبی انجام داده‌اند، گفت: باید روز به روز به کمیت و کیفیت این برنامه‌ها افزوده شود. یکی از جهاتی که ضروری است که در هیئات برایش تلاش شود مسئله وحدت و اخوت است.
آیت‌الله دستغیب با بیان اینکه باید بین هیئات مذهبی وحدت و تفاهم برقرار باشد، گفت: هیئات باید بتوانند به نوعی همکاری نزدیک و مشترک بین خود برقرار کنند به شکلی که انگار یک هیئت واحد هستند.

این عالم ربانی تأکید کرد: مسئولان هیئات وقتی در مراسم‌ دعوت می‌شوند همه شرکت کنند چون بحث شخص خاصی نیست بحث خاندان پیامبر گرامی(ص) و حضرت فاطمه(س) و در کل بحث اسلام و مکتب اهل بیت(ع) است که می‌توانند هیئات مذهبی نقش مهمی را در تبلیغ و ترویج این مکتب جاودانه و نورانی داشته باشند.

وی افزود: در آستانه ایام فاطمیه(س) و شهادت دختر گرامی و عزیز پیامبر(ص) همه سعی کنیم با اتحاد و انسجام کامل در مراسم حضور داشته باشید و حرم مطهر به عنوان کانونی که همه تلاش‌هایش در جهت همین موضوع است، در اختیار همگان قرار دارد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با اشاره به اینکه حرم امامزادگان و حضرت شاهچراغ(ع) در واقع مرکز و مرجع اجتماع همه کسانی است که عشق نسبت به خاندان نبوت(ص) دارند، بیان کرد: همه باید در جهت تحقق اهداف مقام معظم رهبری(مدظله) در رابطه با سومین حرم اهل بیت(ع) تلاش کنند.
آیت‌الله دستغیب با بیان اینکه توسعه آستان مقدس و تجهیز و زمینه‌سازی برای رفاه زائران و هیئات مذهبی برای هدف بالای ارتقای معنویت است، گفت: تجمع امسال باید باشکوه‌تر از سال قبل باشد.

وی در پایان در مورد مسئله ورزش باستانی و سنتی زورخانه‌ای اظهار كرد: این ورزش باستانی که آمیخته و عجین با نام امیرالمومنین علی(ع) می باشد کار بسیار ارزشمندی است و توصیه می‌کنم در جهت گسترش این ورزش تلاش کنید چرا که هم بعد سلامت جسمی و هم بعد روحی و معنوی در آن وجود دارد و تلاش کنید تا جوان‌ها برای حضور در این قبیل اماکن بیش از گذشته ترغیب شوند.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین