عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۶۳۵
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
هیئت هفتگی احرار الحسین (ع) برگزار شد
از اول خلقت تا الان همه انفاق ها را شما ببینید ، چه فرقی دارد با آن انفاق امیرالمومنین(ع) ؟ این انفاق خیلی صاف و صادق بوده است. این همه انسان از صدر اسلام تا الان رشادت ها کردند اما آن خوابیدن امیرالمومنین(ع) به جای پیغمبر(ص) چقدر ارزش داشت و چه اخلاصی داشت

گزارش تصویری


عقیق: هیئت هفتگی احرار الحسین (ع) با سخنرانی حجت الاسلام شیخ مصطفی کرمی و مداحی حاج حیدر خمسه ، حاج حامد خمسه و ذاکرین اهل بیت (ع) در حسینیه صنف پیراهن دوزان خیابان سعدی شمالی برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام کرمی را بخوانید :

روایتی از بی بی دوعالم حضرت صدیقه طاهره (س) نقل شده  که وقتی انسان ملاحظه می کند به قلل مرتفعی از حیث معنا دست می یابد.

ترجمه روایت  این است که : هرکس بالاترین درجه اخلاص را خرج عملش بکند خداوند بالاترین درجه مصلحتش را درنظر می گیرد.

چند مساله در این حدیث است، اول اینکه در اسلام آنچه که ملاک ارزش گذاری عمل است جهات کیفی است، آنقدر که دین ما به نحوه عمل اهمیت داده است به کثرت عمل و زیادی عمل توجهی ندارد.

وقتی کردار اهل بیت(ع) را مرور می کنید می بینید  یک کردار بی پیرایش و متناسب با اخلاص بوده است.

در شان نزول آیه ای خداوند می فرماید که ولی شما کسانی هستند که در حالت رکوع زکات می دهند .  پیغمبر(ص) آمدند مسجد و دیدند که این امیرالمومنین(ع) انگشترش را به فقیر داد. بعد یک آدرس دیگر در کنار امیرالمومنین(ع) مانده است. و آن اینکه این انگشتر خیلی هم شاید نمی ارزید ولی این چون برای خداوند بود بسیار ارزش داشت.

از اول خلقت تا الان  همه انفاق ها را شما ببینید ، چه فرقی دارد با آن انفاق امیرالمومنین(ع)  ؟ این انفاق خیلی صاف و صادق بوده است. این همه انسان از صدر اسلام تا الان رشادت ها کردند اما آن خوابیدن امیرالمومنین(ع) به جای پیغمبر(ص) چقدر ارزش داشت و چه اخلاصی داشت. هزاران نفر انسان شب بلند می شوند و نماز شب می خوانند، اما در میزان الهی نمره ها قطعا باهم فرق دارد.  چقدر انسان جنگیدند برای خدا، وقتی وجود امیرالمومنین(ع) به جنگ عمر بن عبدود  رفت ،  پیغمبر(ص) فرمودند: تمام اسلام در مقابل تمام کفر قرار گرفته است.  بعد می فرماید: ضربه امیرالمومنین(ع) در خندق از هرچه عبادت در تاریخ است سنگین تر است.

تفاوت این که برخی ها انقدر تلاش می کنند و مثلا مجاهدت ها می کنند چه فرقی می کند با بقیه، این اخلاص امیرالمومنین(ع) با ما و بقیه چه فرقی دارد؟ قهرمان اخلاص در مردها امیرالمومنین(ع) بوده و در زن ها هم حضرت زهرا(س) بوده است. در اسلام ارزش به کیفیت است نه کمیت.

ماها مصلحت هایمان درجه بندی دارد، ما که اینجا نشسته ایم خط سیر زندگی مان با مقدرات و نتایج گوناگون و متنوعی مواجه است. یکی در رشت می شود آیت الله العظمی بهجت(ره) یکی هم مثلا  کشاورز می شود، خدا انسان های صالحش را از اقشار ضعیف انتخاب می کند.  اینکه اینجا نشسته ای به صاحب اینجا قسم با حساب و کتاب آمده ای، اینگونه نیست که توفیق نصیب هرکسی بشود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین