عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۵۳۹
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
آیت الله ناصری در جمع مداحان یزدی:
امام جمعه یزد: با تأکید بر اینکه مداحان باید به شغل خود به دیده یک تکلیف الهی بنگرند و تنها به‌عنوان یک حرفه به آن نگاه نکنند، اذعان کرد: باید از رواج نرخ‌گذاری‌های آن‌چنانی و حرکاتی که در شأن اهل‌بیت نیست، جلوگیری شود؛ در این شغل پای دین در میان است.
عقیق:آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با اعضای هیئت پیروان عترت خواهران رزمندگان اسلام و مداحان مرکز آموزش مداحی عقیله بنی‌هاشم(ع) خاطرنشان کرد: مداحان موظف‌اند افراد بی‌تدبیر و بی‌معرفت که به بیراهه رفته‌اند را به‌سوی ائمه اطهار (ع) هدایت کنند.

وی بابیان اینکه ائمه اطهار کشتی نجات‌اند، تصریح کرد: مداحان وظیفه‌دارند، مردم را متوجه خوبی‌ها، آرمان‌ها و ارزش‌های اهل‌بیت (ع) کنند تا عشق و اطاعت از خداوند متعال در آن‌ها شکل بگیرد.

امام‌جمعه یزد با اشاره به اینکه اثرگذاری کلمات خیلی زیاد است و مداحان باید به‌گونه‌ای عمل کرده که مردم را متوجه خدا کنند، گفت: راه نفوذ به دل‌ها در وهله اول عامل بودن فرد موعظه کننده است؛ بیشترین تأثیرگذاری رسول اکرم (ص) در زمان خود ناشی از عامل بودن ایشان بود.

وی با تأکید بر اینکه مداحان باید به شغل خود به دیده یک تکلیف الهی بنگرند و تنها به‌عنوان یک حرفه به آن نگاه نکنند، اذعان کرد: باید از رواج نرخ‌گذاری‌های آن‌چنانی و حرکاتی که در شأن اهل‌بیت نیست، جلوگیری شود؛ در این شغل پای دین در میان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد حفظ قداست مجالس اهل‌بیت (ع) را ضروری خواند و افزود: جامعه مداحان در بین مردم حشرونشر دارند؛ باید در حمایت از دین و پیشگیری از آسیب‌ها پیش‌قدم شوند.

وی با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه امام زمان (عج) خطاب به شیعیان می‌فرمایند، «سعی کنید که ما را پیش خدا شرمنده نکنید»، خاطرنشان کرد: درواقع مداحان باید زینت باشند و نباید طوری عمل کنند که باعث شرمندگی ائمه اطهار (ع) باشد. وقتی دانش‌آموز درس بخواند معلم سرافراز شده و مایه مباهات است؛ اما اگر برعکس شود، دانش‌آموز از چشم معلم می‌افتد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: انبیاء و اولیاء معلمان ما و رابط بین ما و خدا هستند، اگر ذاکر اهل‌بیت (ع) شدیم، واسطه بین ائمه و مردم هستیم و باید کاری کنیم تا سعادتمندی مردم را در پی داشته باشد.

منبع:بسیج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین