عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۴۹۹
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
آیت‌‎الله قرهی در جلسۀ درس اخلاق
مؤسس حوزۀ علمیۀ امام مهدی(عج) با بیان اینکه بندگی خدا به اطاعت از اوست، گفت: اطاعت از خدا با شناخت خدعه‌های ابلیس و در نتیجه توسل و تمسک به خدا محقق می‌‎شود.
عقیق:آیت‌الله روح‌الله قرهی، مؤسس حوزۀ علمیۀ امام مهدی (عج) در جلسۀ درس اخلاق با بیان اینکه بندگی خدا به اطاعت از اوست، گفت: اطاعت از خداوند محقق نمی‌شود مگر به اینکه انسان خدعه‌های شیاطین جن و انس را متوجه شود.

وی افزود: اگر انسان بتواند خوب این خدعه‌های را شناسایی کند و در پی آن توسل و تمسک صحیحی به سوی خداوند داشته باشد، آن موقع بنده می‌شود، اما اگر آن خدعه‌ها را نشناخت و رفتار صحیح در قبال آن از خود نشان نداد، راه را هم بلد نمی‌شود.

مؤسس حوزۀ علمیۀ امام مهدی (عج) با تأکید بر اینکه عمل کردن به صرف دانستن و سخنرانی نیست، یادآور شد: اگر عملی در کار نباشد و صرفاً سخنرانی باشد، این اصلاً رفتار شایسته‌ای نیست. چراکه یکی از مکرهای شیطان نیز همین است که می‌‌گوید تو می‌دانی و بلد هستی، اگر مدعی شویم می‌دانیم، این همان چیزی است که شیطان می‌خواهد.

وی با اشاره به راز جاودانه ماندن مفاتیح‌الجنان شیخ عباس قمی گفت: مرحوم شیخ عباس قمی خودش به تمام فرازها و دعاهایی که در این کتاب آورده، عمل کرده است و این همان راز جاودانه ماندن مفاتیح‌الجنان اوست.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین