عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۴۷۶
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
آیت الله مکارم:
حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: اینکه پزشکان ما قرآنی شوند آثار بسیاری برای جامعه دارد زیرا می توانند سلامت روح و جسم را با هم پیوند بزنند؛ تا زمانی که قرآن را پیشوای خود قراردهیم سربلند و سعادت مند هستیم، ولی روزی سقوط می کنیم که قرآن را کنار بگذاریم.
عقیق:حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با جمعی از فعالان قرآنی دانشگاه علوم پزشکی کشور گفتند: شناخت حقیقی قرآن با مطالعه و بازگشت به قرآن حاصل می شود.

ایشان افزودند: خداوند در قرآن بیان کرده است که قرآن راه های سلامت در دین و اخلاق و روح و جسم و جامعه را نشان می دهد و در مرتبه بعد، انسان را از ظلمات و تاریکی های جهل و فساد اخلاق و افکار خارج عمی سازد و به سوی نور هدایت دعوت می کند.

معظم له خاطرنشان کردند: در آیات و روایات خداوند، پیامبر، ایمان، علم و قرآن به عنوان نور معرفی شده اند؛ باید ببینیم که نور در عالم آفرینش و طبیعت، چه منزلتی دارد؛ پس از آن باید به شناخت قرآن برسیم.

این مرجع تقلید یادآورشدند: نکته اول این است که نور، بالاترین سرعت را در جهان آفرینش دارد؛ اگر کسی بتواند سرعت نور را پیدا کند می تواند 7 بار دور زمین را در یک چشم به هم زدن طی کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: همچنین نور، پربرکت ترین اشیای است زیرا اگر نور آفتاب نباشد هیچ انسان و حیوانی و نباتی زنده نمی ماند؛ نور، رمز حیات است.

معظم له خاطرنشان کردند: نور زیباترین عنصر خلقت است و تمام زیبایی ها نیز زیبایی خود را از نور دارند و تمام رنگ ها نیز برگرفته از نور آفتاب هستند.

این مرجع تقلید یادآورشدند: حیات معنوی و زیبایی ها و زایل شدن رذایل اخلاقی مزاحم در سایه نور قرآن است؛ این تشبیه قرآنی در خصوص نور و قرآن می تواند این آثار را به ما نشان دهد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: اگر نور قرآن گرفته شود انواع بدبختی ها به جان بشر می افتد؛ بزرگترین توفیق بشر آن است که در خدمت قرآن باشد و در خدمت قرآن بودن توفیقی نیست که به هر کسی بدهند.

معظم له خاطرنشان کردند: انس با قرآن تمام زندگی بشر را تحت تاثیر قرار می دهد؛ در این عرصه باید به چند نکته توجه کرد که حفظ قرآن مقدمه فهم و عمل قرآنی است؛ همه این عناصر، قطعا مقدمه ای برای عمل است زیرا تا به قرآن عمل نکنیم به جایی نمی رسیم.

این مرجع تقلید یادآورشدند: گاهی اوقات عمل به یک آیه فرد یا جامعه و ملتی را نجات می دهد که این مسایل در تاریخ کاملا قابل رویت است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: انتظار مردم از قرآنیان، با انتظاری که از دیگران دارند متفاوت است؛ اگر کار خلافی از قرآنیان ببینند قطعا کل جامعه قرآنی را خطاب قرار می دهد.

معظم له خاطرنشان کردند: ادب و اخلاق و نظم و برخورد متواضعانه با زیردستان و ادب و متانت با افراد بالادست و تلاش فراگیر از جمله این خلقیات قرآنی است.

این مرجع تقلید یادآورشدند: اینکه پزشکان ما قرآنی شوند آثار بسیاری برای جامعه دارد زیرا می توانند سلامت روح و جسم را با هم پیوند بزنند؛ تا زمانی که قرآن را پیشوای خود قراردهیم سربلند و سعادت مند هستیم ولی روزی سقوط می کنیم که قرآن را کنار بگذاریم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان گفتند: آتش زدن قرآن توسط قرآن منحصر به سوزاندن مصحف نیست، بلکه آنها می خواهند احکام و حقایق قرآن را بسوزانند؛ ویران کردن کعبه به ویرانی ظاهری نیست بلکه آنها می خواهند روح عبادت در کعبه و حج را تغییر دهند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین