عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۴۷۴
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
آیت‌الله اراکی:
دبیرکل مجمع جهانی تقریب با تأکید بر اینکه مودت و محبت به اهل‌بیت رسول‌الله(ص) منشأ وحدت در میان امت اسلامی است، گفت: بزرگ‌ترین هزینه در راه تحقق وحدت اسلامی را امیرالمؤمنین(ع) پرداخت و بعد از رسول اکرم(ص) اولین پرچمدار وحدت، حضرت علی(ع) بود.
عقیق:نشست هم‌اندیشی علمای شیعه دهلی با حضور آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب و حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌پور نماینده ولی فقیه در هندوستان در مرکز فرهنگی اسلامی دهلی برگزار شد.

آیت‌الله اراکی در این نشست طی سخنانی به تبیین رابطه تشیع با وحدت اسلامی پرداخت و گفت: نقش ائمه اطهار(ع) در حفظ وحدت، حفظ اصول اسلام و دفاع از قرآن و سنت رسول‌الله نقش بسیار بارزی بوده است.

وی با اشاره به سیره معصومان(ع) در وحدت اسلامی اظهار داشت: بزرگ‌ترین هزینه در راه تحقق وحدت اسلامی را امیرالمؤمنین (ع) پرداخت و بعد از رسول اکرم(ص) اولین پرچمدار وحدت، حضرت علی(ع) بود.

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه سیره ائمه اطهار(ع) حفظ وحدت و حفظ اسلام در چهارچوب‌های کلان آن است، گفت: از دیدگاه جامعه‌شناسی اسلامی آنچه جامعه اسلامی را یکی می‌کند و منشأ وحدت است حب و بغض است؛ حب نسبت به یکدیگر و بغض نسبت به دشمنان جامعه را یکی می‌کند. وقتی جامعه‌ای در خشنودی و ناخشنود یکی شدند آن جامعه به وحدت می‌رسد. نتیجه مودت و محبت به اهل‌بیت رسول‌الله(ص) منشأ وحدت در میان امت اسلامی است.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل امت واحده اسلامی یادآور شد: تا امت واحده اسلامی شکل نگیرد، ظهور حضرت امام زمان (عج) محقق نمی‌شود. دشمنان اسلام با تشکیل گروههای تروریستی و ایجاد تفرقه در صدد رسیدن به اهداف شوم خود هستند. داعش و گروه‌های تکفیری دست‌پرورده آمریکا و دشمنان اسلام هستند و مهم‌ترین هدف این گروه‌ها ایجاد تفرقه در بین کشورهای اسلامی است.

آیت‌الله اراکی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره دستاوردهای مقاومت و حزب‌الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: حزب‌الله تنها نیرویی بود که توانست با تأسی از آموزه‌های دینی شکست سنگینی به رژیم صهیونیستی تحمیل کند. انقلاب اسلامی به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران باعث عظمت دوباره اسلام شد، به عبارت دیگر، انقلاب اسلامی، اسلام و قرآن را در کشورهای اسلامی زنده کرد.

علمای هندوستان با کمترین امکانات به ترویج دین می پردازند

حجت‌‌الاسلام مهدوی‌پور سخنران دیگر این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت مسلمانان به ویژه موضوع تقریب در شبه قاره هند اظهار داشت: علمای هندوستان با کمترین امکانات از قبیل آب، برق و در شرایط سخت برای ترویج دین تلاش می‌کنند. به واسطه تلاش این افراد است که در مناسبت‌های مختلف و به ویژه ماه محرم همه ساله شاهد برگزاری هزاران مجلس عزاداری در این کشور هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در هندوستان با بیان اینکه 4 هزار طلبه علوم دینی در بیش از 94 حوزه علمیه شیعه در سراسر هند مشغول فراگیری علوم دینی هستند، گفت: بسیاری از شیعیان هندوستان از علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی، بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند.

حجت‌‌الاسلام مهدوی‌پور با اشاره به فتنه در عراق، سوریه و یمن یادآور شد: در شرایط فعلی باید بیش از گذشته برای ایجاد وحدت و همدلی تلاش کنیم.

انسجام روحانیت بزرگ‌ترین سرمایه برای حفظ وحدت

منوچهر متکی معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب نیز طی سخنانی در این نشست با بیان اینکه یکی از فتنه‌هایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط دشمنان ایجاد شد ترور شخصیت‌ها بود، اظهار داشت: دشمنان در ابتدای انقلاب متفکران بزرگی همچون شهیدان مطهری، بهشتی، مفتح و شهدای محراب را شهید کردند تا به زعم خودشان با انقلاب مقابله کنند.

وی با اشاره به اینکه نقش روحانیت نقش بی‌بدیلی در انقلاب اسلامی است، گفت: همواره در نهضت‌هایی که در جهان محوریت اسلامی داشت روحانیت پیشتاز بوده است. روحانیت همیشه در همه عرصه‌های وحدت پیشتاز بوده است.

معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب، انسجام روحانیت را بزرگ‌ترین سرمایه برای حفظ وحدت دانست و افزود: این انسجام می‌تواند باعث تقویت وحدت و جلوگیری از تفرقه شود.

وی با تاکید بر مبارزه با گروه‌های تکفیری خاطرنشان کرد: دولت هند به شدت با تروریسم و تکفیری‌ها مخالف است و بر زندگی مسالمت‌آمیز همه ادیان در کنار هم تأکید دارد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین