عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۴۷۰
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
حجت‌الاسلام ماندگاری در برنامه «سمت خدا»
حجت‌الاسلام ماندگاری با تأکید بر اینکه لباس روحانیت جلیقه نجات نیست، گفت: به جهت بالا بودن توقعات و انتظارات مردم از جامعه روحانیت، لازم است مراقبات بیشتری هم داشت.
عقیق:حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری دیروز در برنامه «سمت خدا» گفت: ما بارها مردم را به سمت عالمان دینی فرا می‌خوانیم، اما از سوی دیگر هم باید بگوییم آنچه را که به مردم می‌گویید مستند به قرآن و روایات باشد و احتمالات نباشد.

حجت‌الاسلام ماندگاری با تأکید بر اینکه منبری‌ها زیاد نباید از خواب و احتمالات برای مردم بگویند اظهار کرد: باید با مردم مستند و مستدل صحبت کرد، چراکه اگر بخواهیم مدام از خواب و احتمالات بگوییم، آنان نیز در برخی مسائل چون ازدواج به سمت احتمالات کشیده می‌شوند.

وی با بیان اینکه اگر در مسأله ازدواج بررسی‌های لازم انجام گرفت و با عقل و منطق نیز مواقفق بود، فرایند کار به طور طبیعی پیگیری شود، گفت: در چنین شرایطی اینکه آدمی به سراغ استخاره و برخی خرافات برود، کار شایسته‌ای نیست، چراکه همین خرافات می‌تواند دردسرساز شود.

حجت‌الاسلام ماندگاری با تأکید بر اینکه لباس روحانیت جلیقه نجات نیست، یادآور شد: به جهت بالا بودن توقعات و انتظارات مردم از جامعه روحانیت، لازم است مراقبات بیشتری هم داشت، به عنوان مثال، وقتی مردم به روحانی‌ها سلام می‌کنند، انتظاراتی دارند، لذا باید به نحوه سلام دادن و نوع نگاه کردن توجه داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اینترنت یک ابزار است و هر ابزاری می‌تواند هم مفید و هم مضر باشد، گفت: باید برای دوری از مضرات اینترنت قاعده‌مند و روش‌مند حرکت کرد. به عبارت دیگر، باید با موضوع و هدف از اینترنت استفاده کرد و به شدت از وب‌گردی نیز پرهیز کرد.

حجت‌الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: اگر شغل فردی سر و کار داشتن با اینترنت است یا در محیطی کار می‌کند که آلودگی‌اش زیاد است، در صورت امکان برای جلوگیری از این آلودگی یا باید شغلش را تغییر دهد یا در دل آن فضا، اهتمام بیشتری برای استحمام معنوی داشته باشد.

وی با اشاره به برخی از راهکارها برای افزایش استحمام معنوی در فضاهایی که احتمال آلودگی در آنها زیاد است، گفت: دائم‌الوضو بودن، صلوات، نماز اول وقت، توسل‌های زیاد به اهل‌بیت(ع) ـ با توجه به اینکه ایام هفته هم به نام هر یک از معصومین است ـ از جمله موادری است بسیار می‌تواند ما را در این مسیر یاری کند. اینها همگی اثرگذاری آن آلودگی‌ها را کاهش می‌دهد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین