عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۴۴۴
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
آیت الله نوری ‌همدانی:
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به رشادت های آتشنشانان شهید در حادثه پلاسکو گفتند: میلیون ها نفر در کشور ما آرزو دارند شهید شوند و این شهدا به عالی ترین درجات رسیدند.
عقیق:حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار با جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران و جمعی از کارکنان شهرداری تهران گفتند: دهه فجر نماد قدرت وعظمت ملت انقلابی ایران بود و امسال نیز  مراسم این دهه با عظمت و شکوه برگزار شد.

ایشان افزودند: درس هایی ما از دهه فجر منحصر به این دهه نیست؛ یکی از مهمترین درس ها آن است که اگر انسان ها به دنبال خدا باشند و راه خدا را بجویند، خداوند نیز آنها را در مقابل ستمگران توفیق و نصرت می دهد.

معظم له بیان کردند: قرآن کریم، داستان های کفار و انبیای انقلابی را نیز ذکر کرده است تا درسی برای ما باشند تا در این مسیر باقی بمانیم؛ اگر این درس را به خوبی فرابگیریم در مقابل هیچ ظالمی سکوت نخواهند کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهارکردند: افراد بسیاری پس از حادثه پلاسکو که یک مصیبت بزرگ برای کشور بود در خدمت رسانی به مردم و آسیب دیدگان سنگ تمام گذاشتند و فراتر از مسئولیت خود تلاش کردند.

این مرجع تقلید تصریح کردند: ایمان، علم ،تقوا، تعهد، عقل و بصیرت از جهاتی هستند که انسان همیشه در زندگی خود باید برای رسیدن به این موهبات الهی تلاش کند؛ این موارد همه اصولی هستند که انسان ها باید به این اصول دست  پیدا کنند.

ایشان گفتند: مسئولیت های اجتماعی در کنار مسئولیت های فردی انسان و جامعه را می سازد؛ پیامبر اکرم (ص)فرمودند،‌ هر کسی صبح کند در حالی که اهمیتی به احوالات مسلمانان دیگری ندهد مسلمان نیست.

معظم له بیان کردند: چشم مظلومان سوری،‌عراقی،‌ یمنی و بحرینی به ما است و به همین اندازه باید در حد توان خود به فکر آنها باشیم؛ زیرا امروز ایران یک کشور بزرگ و قدرتمند در دنیا به شمار می رود.

ایشان گفتند: مسئولیت های شغلی از دیگر حوزه های مسئولیتی است؛ امام علی(ع) در نهج البلاغه بیان کرده اند بیان کردند که بدانید که شغل شما وظیفه ارتزال نیست بلکه امانتی است که به عهده هر مسلمان قرار گرفته است.

جضرت آیت الله نوری همدانی اظهارکردند: انقلاب اسلامی ما دارای سه رکن مردم، اسلام و ولایت فقیه است؛ مابقی ارکان را می توان ملحقات و فروع انقلاب دانست؛ امام راحل، مردم استبداد زده را در مقابل تمام کفار مجهز کردند.

ایشان گفتند: امام راحل در صحیفه نور در ده جایگاه به مسئولیت اجتماعی و فرهنگی و دینی مردم که مبتنی بر حدیث نبوی است اشاره کرده است؛ مردم در جامعه اسلامی باید در عرصه های مختلف مسئولیت اجتماعی و فرهنگی و دینی خود را مورد توجه قراردهند.

معظم له خاطرنشان کردند: کسانی که در حادثه پلاسکو شهید شده اند به عالی ترین مراتب انسانی رسیده اند؛ امروزه در کشور ما میلیون ها انسان شهادت طلب وجود دارد و همین رویکرد باعث امنیت در جامعه شده است.

این مرجع تقلید عنوان کردند: انقلاب ما انقلابی مذهبی است و با دین مردم مرتبط بوده است و به همین خاطر است که نمی توان آن را با هیچ حکومت دیگری مقایسه کرد.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین