عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۴۴۰
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
سخنران مذهبی در مسجد مقدس جمکران:
حجت الاسلام ظهيري وجود صديقه كبري(سلام الله عليها) را تفسيري از شب برشمرد و گفت: قرآن در آيات خود نشانه هاي شب را مخفي نگه داشته است.
عقیق:به نقل از روابط عمومي مسجد مقدس جمكران، حجت الاسلام ظهيری، استاد حوزه علمیه در مراسم عزاداري ايام فاطميه در مسجد مقدس جمكران، با اشاره به اينكه بزرگترين گمشده مردم عالم در اين زمانه آرامش است، گفت: امروزه يكي از بزرگترين نيازهاي بشر رسيدن به آرامش است كه قسمت عمده فعاليت ها و تكاپوي مردم به خاطر به دست آوردن اين مهم است.

وی يكي از مهم ترين ويژگي هاي جهان هستي را پيچيده بودن به رنج ها و سختي ها دانست و به تشريح راه هاي رسيدن به آرامش در اين دنيا پرداخت و ابراز كرد: اولين و مهم ترين راه رسيدن به آرامش ايمان به معاد و جهان پس از مرگ است، چون كساني كه اعتقاد به معاد دارند بسيار با آرامش زندگي مي كنند، زيرا اعتقاد به معاد به قدري اثر دارد كه انسان را نه در برابر نعمت ها مست و نه در برابر بلايا خشمگين مي كند.

حجت الاسلام ظهیری دومين عاملي كه باعث نجات انسان از رنج ها و رسيدن به آرامش مي شود را مسئله ازدواج دانست و تصريح كرد: به گفته قرآن، خداوند از جنس خودتان برايتان همسر را آفريد تا به واسطه وجود يك همسر با كرامت و ايجاد پيوند ازدواج به آرامش برسيد.

استاد حوزه علميه سومين عامل ايجاد آرامش را شب دانست و گفت: با توجه به اينكه بزرگترين اتفاقي كه در قرآن از آن ياد شده وجود شب است، لازم است بدانيد اگر در اين عالم انسان هايي به درجات والا رسيده اند به خاطر انس و بهره برداری بهينه از شب بوده است.

حجت الاسلام ظهيري تفسير ديگري از شب را وجود صديقه كبري(سلام الله عليها) دانست و با توجه به قرآن كه در آيات خود نشانه هاي شب را مخفي نگه داشته است، ابراز کرد: حضرت زهراي مرضيه(سلام الله عليها) مصداق شب است، چرا كه نشانه‌هاي حضرت(س) از جمله قبر مطهر و فضائل والاي ايشان مجهول است و هر كسي نمي‌تواند به اين معرفت دست پيدا كند.

گفتنی است، در ادامه اين مراسم مداحان آذري زبان به شعر خواني و ذكر مصيبت حضرت زهرا(سلام الله عليها) پرداختند.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین