عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۴۳۵
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد:
رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: مسئولان با دوری گزینی از پدیده اشرافی‌گری باید زندگی رهبر انقلاب را الگوی خود قرار دهند.
عقیق:حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به شرکت برخی از مقامات کشوری در کلاس درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: این مقامات از امکانات شخصی و بیت‌المال بهره‌مند هستند و احیاناً گاهی اوقات سوءاستفاده هم می‌کنند. خطاب رهبر انقلاب درباره بحث اشرافیت و استفاده از خوردروهای گران‌‌قیمت به اینگونه افراد بوده است.

وی با بیان اینکه تذکر رهبر انقلاب درباره دوری‌گزینی از پدیده اشرافی‌گری بسیار شایسته بوده و این نکته‌ای است که در گذشته نیز بر آن تأکید کرده‌اند، گفت: خطاب رهبر انقلاب به مسئولان و به ویژه مدیرانی  است که ملبّس هستند، آنان باید زندگی رهبر انقلاب را الگوی خود قرار دهند. زیرا زندگی آن‌ها مستقل از بیت‌المال است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به این که  اکثریت افراد شرکت‌کننده در کلاس درس رهبر معظم انقلاب، طلّابی با درآمد متوسط هستند،‌افزود: اگر کسی برای آمدن به این کلاس‌ها از بیت‌المال استفاده کند، تصرف در بیت‌المال است و اگر از هزینه شخصی باشد که اسراف است. اگر با خودرویی گران‌قیمت رفت و آمد صورت بگیرد، این بیش از نیاز است؛ چراکه می‌توان با یک وسیله متعارف نیز این امر صورت بپذیرد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین