عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۴۳۴
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
حدیث فاطمی/
حضرت زهرا(س) در حدیثی به معرفی بهترین اهالی بهشت می‌پردازند.
عقیق:شیعه کسی است که با تمام ابعاد وجودی تبعیت محض از امام خود داشته باشد و پیوسته به سوی خواست او حرکت کند. جالب است مفهوم شیعه آنقدر نزد خداوند از جایگاه والایی برخوردار است که حتی در قرآن درباره برخی از انبیا (ع) نیز به کار رفته است. خداوند می‌فرماید: «إِنَّ مِنْ شِیعَتِهِ لَإِبْراهِیمَ».

اهل‌بیت(ع) در روایات بسیاری به شأن و منزلت شیعیان اشاره کردند، طوری که حضرت زهرا(س) در حدیثی می‌فرمایند: «إنَّ شیعَتُنا مِنْ خِیارِ أهْلِ الْجَنَّةِ»، شیعیان ما بهترین اهل بهشت هستند. (لئالی الاخبار، ج5، ص163)

همچنین پیامبر اکرم(ص) در اهمیت این موضوع می‌‌فرمایند: دوستی علی و فاطمه و ذریه آن دو را بر همه انسان‌ها عرضه شد و اول کسانی که آن را پذیرفتند به عنوان رُسُل (رسولان) انتخاب شدند و پس از آنان، کسانی که آن را پذیرفته به عنوان «شیعه» برگزیده شدند و خداوند در بهشت همه آنان را جمع خواهد کرد. (احقاق الحق، ج9، ص191)

حال بار دیگر به اعتقادات و باورهایمان بنگریم که آیا مفهوم شیعه که اینقدر مورد تأکید قرآن و عترت است، در مورد ما می‌تواند مصداق داشته باشد یا نه؟ شیعه به معنای پیرو امام است، آیا ما توانسته‌ایم به معنای حقیقی پیرو امام خود باشیم؟


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین