عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۳۴۹
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
سخنران بعثه رهبري در كربلا:
حجت الاسلام رضايي با بيان اين‌كه هر يك از القاب حضرت زهرا نشانگر بعدي از ابعاد شخصيتي آن بانوي مكرم اسلام مي باشد، گفت: وجود مبارك حضرت زهرا مظهر تمام صفات الهي است.
عقیق:حجت الاسلام رضايي، سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، در جمع زائران ايراني حرم عباسي با تسليت فرا رسيدن ايام فاطميه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوي زنان از گذشته تا به امروز و تا روز قيامت است؛ در حقيقت آن حضرت مظهر تمام صفات الهي بوده است.

وي با نقل روايتي از پيامبر اكرم(ص) كه فرمودند؛ من از فاطمه(س) بوي بهشت را استشمام ميكنم؛ خاطرنشان كرد: خداوند متعال در سوره كوثر مي فرمايد؛ «انا اعطيناك الكوثر» كه در تفسير كوثر معانى فراوانى گفته شده است؛ در حقيقت كوثر همان خير كثير و يا به عبارت ديگر كوثر همان نبوت و كتاب (قرآن) است.

سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با اشاره به القاب دخت نبي مكرم اسلام اظهار داشت: فاطمه، زهرا، صديقه، مباركه، طاهره، زكيه، راضيه، مرضيه و محدثه از جمله القاب آن حضرت است كه هر يك نشانگر بعدي از ابعاد شخصيتي آن بانوي مكرم اسلام مي باشد.

حجت الاسلام رضايي افزود: از امام صادق(ع) سوال كردند كه چرا به فاطمه(س) محدثه گفته مي‌شود كه ايشان فرمودند؛ محدثه به كسي گفته مي‌شود كه فرشتگان را نمي‌بيند، ولي صداي آنان را مي‌شنود و فرشتگان حضرت زهرا(س) را صدا مي‌كردند و به ايشان مي گفتند: اي فاطمه خدا را عبادت، ركوع و سجده نما و شكرگزار او باش كه تو را برگزيده و بزرگ همه زنان عالم قرار داده است.

وي ادامه داد: حضرت فاطمه(س) به فرشتگان گفتند؛ مگر خداوند حضرت مريم(س) را سيده زنان عالميان قرار نداده است كه فرشتگان جواب دادند؛ خداوند حضرت مريم (س) سيده زنان زمان خود قرار داده است؛ ولي شما را سيده زنان همه عالميان مقرر فرموده است.

حجت الاسلام رضايي ادامه داد: طبق روايتي بعد از وفات پيامبر، حضرت زهرا(س) ۷۵ روز عمر كردند؛ در اين مدت فرشتگان و حتي جبرئيل به طور مستمر به حضورشان مشرف مي شد و تسليت مي گفت و از موقعيت پيامبر اسلام(ص) در بهشت و آينده خبر مي دادند و آن حضرت به امام علي(ع) مي‌گفت و اميرمومنان آنها را نوشتند كه به مصحف حضرت فاطمه مشهور است.
منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین