عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۳۳۰
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
قره‌شیخلو خبر داد
رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم از چاپ و توزیع ۲۰۰ هزار مصحف با مشارکت خیران قرآنی در کشور خبر داد.
عقیق: رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم  ساعتی پیش با جمعی از خیران قرآنی کشور دیدار کرد.

انجمن خیران قرآنی کشور در سال 1394 با هدف مشارکت مردم در انجام فعالیت‌های قرآنی از سوی سازمان دارالقرآن‌الکریم تشکیل شد.

«مهدی قره‌شیخلو» رئیس سازمان درالقرآن‌الکریم، نظارت بر چاپ و نشر قرآن‌کریم را یکی از وظایف مهم سازمان دارالقرآن برشمرد و گفت: معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن‌کریم سازمان از سال 1364 فعالیت خود را در این راستا آغاز کرد و تاکنون آمار تصحیح 3 هزار جلد قرآن بدون تکرار را در کارنامه خود دارد.

وی افزود: به دلیل مشکلات مالی و نیاز جامعه به قرآن‌کریم، موضوع چاپ و توزیع در اولویت اول سازمان قرار گرفته است.

رئیس سازمان درالقرآن‌الکریم با بیان اینکه در برخی از شهرها و روستاها با حداقل امکانات روبرو هستیم، افزود: در برخی از جلسات قرآن روستایی 50 و یا 60 نفر شرکت می‌کنند اما قرآن به اندازه کافی برای آموزش آنان وجود ندارد.

قره‌شیخلو از توزیع 200 هزار جلد مصحف با مشارکت خیران قرآنی خبرداد و گفت: اگر کار قرآنی بخواهد با موفقیت انجام شود باید با ترکیبی از مردم و نظام صورت گیرد و همانطور که مردم در موضوع محرم به‌ صورت خودجوش عمل می‌کنند در موضوع قرآن نیز بدین شکل انجام گیرد.

وی به ترجمه‌های قرآن اشاره کرد و گفت: 148 ترجمه قرآن به زیان‌های گوناگون تولید شده است که در مقابل 3 هزار ترجمه انجیل  قابل مقایسه نیست.

قره‌شیخلو با بیان اینکه برخی از پروژه‌های قرآنی ناتمام مانده است، گفت: صدها پروژه قرآنی در کشور نیمه‌تمام مانده است که فقط با کمک خیران و مردم ساماندهی خواهد شد.

رئیس سازمان درالقرآن‌الکریم در این باره افزود: خیر به فردی گفته نمی‌شود که از نظر مالی متمول و متمکن باشد بلکه همه آحاد مردم نیز می‌توانند به هر مقدار که وسعشان می‌رسد خود را در زمره خیران قرار دهند؛ اگر 10 درصد مردم ماهیانه یک‌هزار تومان برای این امر کنار گذارند، سالیانه 100 میلیون تومان به فعالیت‌های قرآنی کمک خواهد شد که این مبلغ برابر تمام بودجه سالیانه نهاد‌های قرآنی کشور است.

در ادامه این مراسم  هر یک از خیران نظرات و پیشنهاداتی همچون ایجاد ساختاری مناسب برای مشارکت هرچه بیشتر مردم ، ورود به فضای الکترونیکی و ساماندهی فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی و ... مطرح کردند.
قره‌شیخلو در پاسخ به پیشنهادات خیران اظهار کرد: انجمن خیران قرآنی کاملا به‌ صورت مردمی دنبال می‌شود و به مرور در تمامی استان‌ها در حال نهادینه شدن است.
وی افزود: در خصوص تولید نرم‌افزارهای قرآنی نیز تفاهم‌نامه‌ای با مرکز رسانه‌های دیجیتال منعقد شد تا تمام نرم‌افزار‌های قرآنی با مجوز سازمان دارالقرآن‌الکریم تولید شود.
در ادامه از نمونه قرآن‌هایی که با مشارکت خیران در دهه فجر سال جاری چاپ و به تعداد 15 هزار جلد به صورت رایگان در استان‌های مختلف کشور توزیع شد رونمایی شد.

یکی از ویژگی‌های این قرآن‌ها نگارش توسط یکی از خوشنویسان ایرانی است که در 604 صفحه به چاپ رسیده است. صحافی مطلوب که بر عمر این قرآن‌ها می‌افزاید نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این قرآن‌ها است.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین