عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۳۰۵
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری:
مباحث بسیاری درباره فضائل حضرت زهرا(س) از سوی خدا و پیامبر(ص) وارد شده و لازم است برای تبیین آن، فقهی با نام حضرت زهرا(س) راه اندازی کرد؛‌در گذشته رسم بود کلاس فاطمه شناسی برگزارمی شد، خوب است این فقه راه اندازی شود .
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) که باحضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی،‌ علما،‌ روحانیون و اقشار مختلف مردم در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد، گفت: زندگی کوتاه، ولی پر از عظمت حضرت زهرا(س) برای همگان درس است و در یکی دوجلسه نمی شود، عظمت زندگی آن حضرت را بیان کرد. 

سخنران این مراسم افزود: متاسفانه نتوانستیم از مباحث غنی اسلام و اهل بیت(ع) به خوبی بهره ببریم و برای برون رفت از مشکلات، لازم است از مکتب غنی اهل بیت(ع) استفاده بیشتری ببریم.

وی عنوان کرد: خیلی مباحث درباره فضائل حضرت زهرا(س) از سوی خدا و پیامبر(ص) وارد شده و لازم است برای تبیین آن، فقهی بانام حضرت زهرا(س) راه اندازی کرد؛‌ در گذشته رسم بود کلاس فاطمه شناسی برگزارمی شد، خوب است این فقه  راه اندازی شود .

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری گفت: یکی از نکات اخلاقی فقه فاطمی، این است که مرد نابینایی همراه پیامبر(ص) وارد منزل شد، فاطمه(س) تا این صحنه را دید حجاب گرفت، پیامبر(ص) فرمودند، چرا حجاب گرفتی، بی بی فرمودند« درست است که او نابینا است ولی او بوی مرا می فهمد».

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری گفت: در عظمت حضرت فاطمه(س) همین اندازه بس که گوش به فرمان ولی خدا،  تا آخرین لحظه عمر شریف خود ولایت مدار بود و لحظه ای دست از حمایت ولایت برنداشت.

سخنران این مراسم افزود: در مظلومیت حضرت فاطمه(س) همین اندازه بس که جامعه آن روز ارزش ایشان را نداستند و انواع مشکلات را برآن حضرت و اهلش وارد کردند.

وی عنوان کرد: خطبه فدکیه حاوی مباحث با ارزشی از دین، توحید، شریعت، رسالت، نبوت و فضیلت های فراموش شده که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری از نقش زنان و مادران در تربیت فرزند صالح و با ایمان بسیار تاثیر گذار دانسته و گفت: زنان با عملکرد و رفتار خود می توانند جامعه ای را به فساد و تباهی و گمراهی و یا منزلگاه توحید رهنمود کنند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین