عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۱۹۱
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
آیت الله العظمی مکارم شیرازی بر برگزاری باشکوه مراسم فاطمیه تاکید کرد و گفت: در ایام و در شرایطی که دشمن به دنبال اختلاف افکنی است، باید مراقب باشیم سخنان تحریک آمیز بیان نکنیم تا انسجام مسلمانان جفظ شود.
عقیق:آیت الله العظمی مکارم شیرازی بر برگزاری باشکوه مراسم فاطمیه تاکید کرد و گفت: در ایام و در شرایطی که دشمن به دنبال اختلاف افکنی است، باید مراقب باشیم سخنان تحریک آمیز بیان نکنیم تا انسجام مسلمانان جفظ شود.

این مرجع تقلید در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) بیان داشت: نبی مکرم اسلام فرمود: بوی بهشت از ۵۰۰ سال راه به مشام می رسد کسی که دنیا را با عمل آخرتی طلب کند بوی بهشت را درک نمی کند.

او افزود: کسانی هستند که اهداف مادی دارند اما زیر چتر عمل دینی، کارهای مادی خود را دنبال می کند مثلا زیر چتر موسسه خیریه یا صندوقهای قرض الحسنه اهداف خلاف خود را دنبال می کنند یا حسینیه و مسجدی می سازند تا فردای انتخابات از این نام مقدس استفاده کنند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: اینها با استفاده از برنامه و نام مقدس به مبانی دینی ضربه می زنند چون مردم را نسبت به مسائل دینی بدبینی می کنند؛ متاسفانه این قبیل کارها امروز فراوان است امید است همگی بیدار شده و متوجه شویم که این کارها سامانی ندارد و مسئولیت فراوان داشته و به مقدسات اسلامی ضربه می زند.

او با اشاره به درپیش بودن ایام فاطمیه بیان داشت: مجالس عزاداری فاطمیه باید باشکوه انجام شود اما نباید کاری شود که بین مسلمین اختلاف ایجاد شود آن هم در جایی که دشمنان خط و نشان می کشند؛ در این ایام نباید سخنان تحریک آمیز به زبان آورد.

این مرجع تقلید با اشاره به نگارش کتاب«فاطمه زهرا، برترین بانوی عالم» عنوان کرد: در فکر بودیم که ۴۰ حدیث از منابع اهل سنت در مورد فضائل حضرت زهرا جمع آوری کنیم دیدیم خیلی از این احادیث با منابع شیعه هماهنگ است لذا امیدوارم مردم توجه کنند در شرایطی که انسجام همه مسلمانان در مقابل دشمن لازم است، این انسجام را به هم نزنند.

دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن
او در بخش دیگری از سخنان خود به راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و اظهار داشت: امید است این راهپیمایی پرخروش تر از هرسال باشد چون دشمن پی در پی تهدید می کنند و درصدد است ببینند ملت در برابر این تهدیدات چه عکس العملی نشان می دهد.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: اگر ببینند مردم ترسیده اند و به نظام مقدس جمهوری اسلامی بد بین شده اند تهدیدات خود را افزایش می دهند اما اگر دیدند تهدیدات نشانه معکوس داده و مردم منسجم تر شده می فهمند راه اشتباهی رفته اند و تهدید و فشار در این جمعیت نتیجه معکوس دارد لذا این مساله مهمی است که ما با آن روبرو هستیم.

او با بیان اینکه ما روز به روز نسبت به دموکراسی غربی بدبین تر می شویم، به انتخابات آمریکا اشاره کرد و گفت: در این انتخابات ببینید چه نسبتهایی به هم ندادند مفاسد اخلاقی، مالی، کشور و… . این دوران تبلیغات بود که مملو از فحش و نسبتهای ناروا بود که محصول آن انسان غیر مدبر و غیر مدیر درآمد.
این مرجع تقلید تصریح کرد: یعنی در بین این جمعیت کس دیگری پیدا نمی شد؟ اول کار با همه اعم از اروپا، چین و مسلمان درافتاده است. مدیریت یک مملکت بزرگ معنایش این است؟ آیا مملکتی را می شود دست کسی داد که با همه درافتاده است و کار به جایی می رساند که کودک ۵ ساله را دستبند بزند.

او به سیاستمداران و مردم کشور هم توصیه کرد: در انتخابات نسبت به یکدیگر تهمت نزده، دروغ نگوئیم، وعده بیجا ندهیم و سعی کنیم افرادی هم انتخاب می کنیم روی موازین اسلامی باشد نه اینکه اهل مال و مقام باشند.

 

منبع:شفقنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین