عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۱۴۲
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
هیئت اروپایی در حرم امام علی(ع):
هیئت فرستاده اتحادیه اروپا از حضور در نجف اشرف و تشرف به زیارت حرم امیر المؤمنین امام علی (ع) و بازدید از آثار تاریخی ابراز خشنودی کردند و گفتند: این حرم مقدس می تواند مکانی برای تجمع پیروان ادیان و فرقه ها باشد.
عقیق:هیئت فرستاده اتحادیه اروپا از حضور در نجف اشرف و تشرف به زیارت حرم امیر المؤمنین امام علی (ع) و بازدید از آثار تاریخی ابراز خشنودی کردند.

این زیارت در سفر هیئت اتحادیه اروپا متشکل از "ژان فگل" فرستاده اتحادیه در امور تقویت آزادی ادیان و "باتریک سیمونیه" نماینده اتحادیه در عراق انجام گرفت که از پروژه های آستان مقدس علوی و آثار تاریخی حرم مطهر مطلع شدند.

ژان فگل متخصص در امور آزادی دینی و اعتقادات پیرامون مرقد مطهر امام علی (ع) گفت: این مکان بسیار شگفت انگیز و جذاب است؛ چرا که علاوه بر کشش و جذبه جنبه دینی و معنوی آن، جوانب تاریخی، فرهنگی و میراثی را در بر دارد،لذا این مکان تنها اختصاص به اسلام و مسلمین ندارد بلکه برای تمامی بشریت است و همچنان در حال رشد است و گسترده تر می شود.

وی در رابطه با این که مرقد امام علی (ع) می تواند مکانی برای تجمع تمامی ادیان و فرقه ها باشد، گفت: این مکان مقدس در اصل برای این امر آماده شده و درش به روی همه باز است؛ دلیل اش این است که من مسیحی هستم و در حرم حاضر شدم.

فرستاده اتحادیه اروپا تاکید کرد: چیزی که برای تجمع مردم در این مکان بسیار حائز اهمیت است این مسئله است که باید دل ها و عقل ها رشد یابد و به هم نزدیک باشد. این مکان مقدس برای یاری دل ها و عقل های ما آماده است؛ چرا که این مکان، پدران و اجداد را در بر گرفته است و ما در مقابل آن همچون کودکانی هستیم که باید باوجود تفاوت در ادیان مثل یک برادر با هم رفتار کنیم.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین