عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۱۴۱
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
عضو جامعه مدرسین در مراسم جشن تکلیف:
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: یکی از هدف های دشمن نفوذ در نوجوانان و جوانان است و نوجوانان که فرزندان امروز ملت ایران و مردان و مدیران فردای کشور هستند، باید با حضور فعال و شاداب در اجتماعات، در مصونیت بخشی مقابل این نقشه ی دشمن، نقش مؤثری ایفا کنند.
عقیق: آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در آیین جشن تکلیف دها نفر از دانش آموزان دختر استان قم در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: جشن تکلیف در واقع جشن تشرّف به ساحت لطف و توجه پروردگار کریم و قابلیت دریافت مأموریت الهی در رسیدن به سعادت و خوشبختی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت جشن تکلیف، افزود: قدر ورود به دوران بلوغ معنوی را بدانید؛ راز پیشرفت فردی و اجتماعی در حفظ رابطه با خداوند است و امروز عیب بزرگ تمدن رو به افول و انحطاط غرب، قطع رابطه با خداست.

آیت الله فاضل لنکرانی بهترین راه ارتباط با خداوند را «نماز و قرائت قرآن» عنوان کرد و بیان داشت: توجه به این واقعیت که مخاطب انسان در نماز، خداوند قادر متعال، است، موجب توکل، شجاعت و اعتماد به نفس می شود؛ بنابراین نماز را اول وقت و با توجه بخوانید و با قرآن و معانی نورانی و هدایت بخش آن انس دائمی برقرار کنید.

استاد حوزه اظهارداشت: یکی از هدف های دشمن نفوذ در نوجوانان و جوانان است و نوجوانان که فرزندان امروز ملت ایران و مردان و مدیران فردای کشور هستند، باید با حضور فعال و شاداب در اجتماعات، در مصونیت بخشی مقابل این نقشه ی دشمن، نقش مؤثری ایفا کنند.

وی افزود: تجهیز به دانش و درس خواندن و تأمین سلامت جسمی، فکری و معنوی اقدام دیگری است باید مورد توجه قرار گیرد همانطور که باید علم اندوزی و خودسازی به عنوان شرط دستیابی به فردایی بهتر مطرح می باشد.

لازم به ذکر است: در ادامه این مراسم باشکوه نماز مستحبی به امامت آیت الله فاضل لنکرانی در شبستان بزرگ کربلا مسجد مقدس جمکران اقامه شد.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین