عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۱۳۹
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
آیت الله نمازی در دانشگاه آزاد کاشان:
نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: ریاست های ما در دنیا تاریخ انقضا دارد و روزی شروع و روزی هم به پایان می رسد، ولی محبوبیت شهداء هیچ گاه تاریخ انقضاء ندارد.
عقیق:آیت  الله عبدالنبی نمازی، دیروز (سه شنبه 19 بهمن 95) در مراسم جشن دهه فجر انقلاب که با حضور مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گمنام مدفون در محوطه این دانشگاه، اظهار داشت: حضور گلزار شهدا در محوطه دانشگاه ها، تأثیرات بسیار خوبی بر روی دانشجویان و در نهایت بر روی جامعه خواهد داشت.

نماینده  خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به خاطرات خود از دوران انقلاب و مبارزه بر علیه رژیم ستم شاهی، خاطرنشان کرد: نه فقط روز 22 بهمن به عنوان روز پیروزی نهایی ملت ایران بر رژیم شاه، که در طول دهه فجر از جمله روزی که نیروی هوایی ارتش با امام خمینی(ره) بیعت کردند، روزی که مردم در محل سکونت امام راحل تجمع کرده و به ایشان ابراز احساسات می کردند و ...، همه و همه خاطرات ماندگاری را در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران رقم زده است.

وی با بیان این که مبنای سیاست گذاری وبرنامه ریزی هر اداره و مؤسسه ای، باید بربنای شهدا استوار باشد، گفت: شهداء حق بزرگی به گردن ما دارند و باید همواره مورد تکریم قرار گیرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، علوم لفظی ، کتبی و حقیقی را  سه نوع وجود درعلم فقه دانست و گفت: در وجود اول، علم مورد نظر، آثاری از خود باقی نمی گذارد ولی وجود سوم، حقیقت را در جامعه ماندگار می کند.

وی در ادامه به تفاوت‌های ایمان لفظی و حقیقی در جامعه اشاره کرد و گفت: ایمانی که فقط به لفظ، کلمه «لا اله الی الله» را گفته شود، اثر چندانی ندارد، ولی در ایمانی که «لا اله الی الله» به صورت حقیقی در فردی وجود داشته باشد، آثار فراوانی در زندگی آن فرد داشته و برای مثال خواهیم دید که آن انسان، حتی تمام سرمایه خود را در راه خدا هزینه کرده و اصولا چنین ایمانی ماندگار و ارزشمند است.

امام جمعه کاشان، در ادامه سخنان خود با بیان این که یکی از رازهای ماندگاری شهداء و نفوذ در قلوب افراد جامعه این بوده است که نه فقط به لفظ که با دادن جان و ریختن خون خود در راه خدا، اعتقاد به کلمه «لا اله الی الله» را ثابت کردند، گفت: شهداء با خون خود، از توحید، اسلام، قرآن و مکتب اهل بیت(ع) دفاع کردند.

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه یاد شهداء دارای جاذبه ای قوی بوده و در قلب و ذهن مردم جامعه و تاریخ زنده هستند، گفت: چون شهداء در راه دین و ایمان به خدا ازجان خود گذشتند همه مردم هم نسبت به آنها احساس مسئولیت می کنند.

نماینده ولی فقیه درکاشان، وجود قبور شهداء در دانشگاه‌ها را موجب بیمه شدن دانشجویان و اساتید دانست و گفت: وقتی جوانان دانشجو در کنار قبور شهدای مدفون در دانشگاه عبور می کنند، در وجودشان تحول خاصی ایجاد می شود.

وی شهداء را برگزیدگان الهی دانست و خطاب به اساتید و دانشجویان، گفت: مبادا از کنار قبور شهداء بی خیال عبور کنیم، بلکه باید قدر و منزلت این عزیزان را همیشه بدانیم.

در ابتدای این مراسم دکتر اخباری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: دهه فجر دوره ای از تاریخ بزرگ ملت ایران است که با بینش توحیدی امام راحل رقم خورد.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به مردم ایران باور داد که با دست خالی و اعتقادات راسخ، می توان برظلم و کفرغلبه کرد.

در ادامه حجت الاسلام صدیقیان مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با ارائه گزارشی ازاقدامات فرهنگی انجام شده در این دانشگاه، به نقش روحانیون و دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: همانطور که  تمام اقشار جامعه به رهبری امام خمینی(ره) درپیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش داشتند، در مقطع فعلی نیز با رهبری آیت الله العظمی خامنه ای، باید در جهت حفظ و تدوام انقلاب اسلامی ایران تلاش کنیم.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین