عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۰۹۷
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبر انقلاب؛
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:انقلابی که از دامن اسلام نشأت گرفت، فرزندی همچون امام خمینی(ره) را تربیت کرد و تربیت شدگان امام خمینی(ره) همین نسل چهارم انقلاب می باشند که سیلی محکم تری نسبت به همه دوره ها به صورت آمریکا زدند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی، در آیین جشن انقلاب اسلامی در مسجد امام زین العابدین (ع) قم اظهارداشت: در گذشته دو نظام، لیبرال با شعار آزادی و سوسیالیست با شعار عدالت در قالب دو بلوک شرق و غرب قدرت نمایی می کردند و سایر دولت های جهان می بایست با زبان یکی از این دو ابرقدرت سخن می گفتند تا صدایشان شنیده شود.

دانشیار دانشگاه باقرالعلوم (ع) افزود: با پدید آمدن انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم سفاک پهلوی ادبیات سومی برگرفته از قرآن کریم و با شعار کرامت خودنمایی کرد و توانست نقش ارزشمند را در سرنگونی و کم رنگ کردن این دو قطب ایفا کند.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: این گفتمان چون برگرفته از قرآن کریم که معجزه پیامبری اخلاق مدار بود، توانست به مرور قلوب انسانها را تسخیر کند و امروز شاهد موج گسترده اسلام خواهی در دنیا باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین قمی اظهارداشت: انسان ها دیدند این دین کرامت درون خودش هم آزادی دارد و هم عدالت لذا نسبت به آن علاقه نشان داده و گفتمان خود را گفتمان کرامت بشری قراردادند.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری افزود: اگر امروز به انقلاب های ایران، فرانسه، روسیه و حتی مشروطه نگاه کنید خواهید دید انقلاب های فرانسه، روسیه و مشروطه با گذشت چند سال دیگر اثری از انقلاب وجود نداشت چون بر مبنای چیزی غیر از کرامت انسانی ناشی از آموزه های دینی بود، ولی امروز به برکت مجاهدت های امام راحل، شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و رهبری پیامبرگونه مقام معظم رهبری امروز این نظام و انقلاب با صلابت تر از گذشته در حال پیمودن قله های افتخار و عزت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا و انتخاب ترامپ گفت: پس از انتخاب آقای ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا شاهد سر و صدای او در موضوعات مختلف بوده ایم، اما آنچه واضح است، او در برخورد باید جمهوری اسلامی و مذهب تشیع بسیار کم تجربه است و باید مواظب باشد پوست موز زیر پاهایت نیندازند.

عضو خبرگان رهبری افزود: امروز رئیس جمهور جدید آمریکا در برخوردها و گفتار خود بسیار ناشیانه عمل می کند همانطور که در خصوص سفر رئیس مکزیک به آمریکا بحث هزینه دیوار کشی میان دو کشور را مطرح کرد و فردای آن روز در صحبتی حرفش را پس گرفت و یا در گفت وگو نخست وزیر استرالیا، گوشی را قطع کرد و فردای آن روز در نطقی اقدام زشت خود را توجیح کرد.

عضو هیات امناء مراکز موسسات پژوهشی منطقه 2 کشور افزود: ترامپ بداند در مورد ایران اسلامی هیچ اطلاع و آگاهی ندارد، ولی ما در مقابل قریب به 60 سال است که این کشور و سیاست های استکباری آن را از کودتای 28 مرداد می شناسیم و خوب دست سیاست های استکباری آمریکا را از قبل خوانده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین قمی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا درباره هر کجا بدون فکر صحبت می کند باید بداند که در مورد ایران باید جانب احتیاط را داشته باشد تا بعداً پشیمان نشود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارداشت: نظام ایران اسلامی در برهه های مختلف در طول تاریخ خود بارها و بارها به خوی حیوانی و استکباری آمریکا پی برده است و خوب می دانیم چه سوء نیتی نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارد، نگاه آمریکا به جوامع صد در صد بردگی است و به کمتر از آن هم قانع نمی شود ولی باید بداند لحظه ای نمی تواند چنین ایده و فکری را در مورد ایران تصور کند.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان و موضع گیری های اخیر آقای مایکل فلین، مشاور امنیتی رئیس جمهور آمریکا گفت: طی این مدت دریافته ایم که وی هیچ سواد تاریخی ندارد و باید در ابتدا کمی تاریخ اسلام، ایران و تشیع را مطالعه کند تا اطلاعات مورد نظر خود را کسب کند.

عضو هیات امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: مک فارلین مشاور جیمی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا در کتابی با عنوان « بحران » می نویسد، مشغول کشاورزی بودم که کارتر تماس گرفت و با بیان اینکه بیا باهات کار دارم، پاسخ دادم  مشغول کشاورزی هستم و نمی توانم، کارتر با ناراحتی گفت وقتی دوست صمیمی من نمی تواند بین من و پشه هایش یکی را انتخاب کنم چه انتظاری از دیگری دارم که به من کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: مک فارلین گفت با شنیدن این پاسخ کارتر ناراحت شدم و برای ملاقات با وی رفتم به آن جلسه فوری که موضوع آن مقابله با ایران و پاسخ به سخنان امام خمینی(ره) بودکه گفت « آمریکا هیچ غلطی نمی تواند انجام دهد».

حجت الاسلام و المسلمین قمی با بیان اینکه در ادامه این کتاب خاطرات به مسائل متعددی اشاره می کند، افزود: مک فارلین به جلسه اضطراری وارد شد و پس از مدتی کارتر هم آمد، که خواست در برابر اقدامات ایران چه باید کرد؟ خب این نشان از عظمت امام و عزت وحدت مردمی داشت که به حمدلله این سایه اتحاد، وحدت و همدلی با رهبری ولی فقیه تا ظهور امام عصر(عج) کماکان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: ما اهل جنگ لفظی نیستیم ، این سخنان و بگو مگو ها سرگرمی است، ما مبارزه با آمریکا را با اطاعت و پشتیبانی از رهبری، اقتصاد مقاومتی، رشد علمی نخبگان جامعه، رشد اقتصادی، اتحاد و انسجام ملی، عدم اجازه نفوذ در لایه های جامعه، وحدت کلمه و... به صورت اصولی ادامه خواهیم داد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی در ادامه به فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان اشاره کرد و گفت: طی سالهای اخیر اگر معدل سنی دانشمندان هسته ای کشورمان را بگیریم 26 سال بود و این نشان از اراده این ملت بصیر و آگاه برای ارتقای علمی خود به منظور حمایت و پشتیبانی از آرمان های امام و انقلاب اسلامی است.

وی افزود: امروز چشم امید بسیاری از ملت های مظلوم دنیا به جمهوری اسلامی ایران و رهبری مقام معظم رهبری است و امیدواریم با حمایت های ملت بصیر ایران بتوانیم در عرصه های مختلف به قله های رفیع برسیم.

عقیق:
منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین