عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۰۶۴
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
حجت الاسلام صدیقی:
امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که خون شهدای دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم کشور و ملت ایران را بیمه کرده است گفت: شهدا چراغ بینش و بصیرت‌افزایی در جامعه هستند.
عقیق:حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در یادواره شهدای بسیج مسجد محمدی منطقه 14 تهران در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه فجر انقلاب با بیان اینکه انقلاب ما بر اساس اندیشه‌های امام و ولایت بنا نهاده شده است, گفت: نهضت عاشورا برای آنکه یک امام معصوم رهبری آن را بر عهده داشت باقی ماند و به عنوان یک الگو تا ابد باقی خواهد ماند.در انقلاب شکوهمند ما نیز آن چیزی که مایه اطمینان مردم و مشروعیت نهضت و انقلاب و جواز خون دادن انقلاب بود وجود نایب امام زمان(عج) و یک مرجع تقلید بود که  پرچم اسلام را در دست داشت.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: اکنون راه و روش امام حسین(ع) و شهدای کربلا سرلوحه بسیجیان,مدافعان حرم و شهدای انقلاب اسلامی شده است و این شهدا به هر روشی وفاداری خود به امام حسین(ع) نشان داد و می‌دهند و جز شهادت چیزی را نمی‌خواهند.

وی با بیان اینکه خدا در آیات قرآن کریم به جایگاه بلند شهدا اشاره کرده است, گفت: کثرت شهدا در رکاب انبیاء و امامان نشان می‌دهد که انبیا از ابتدا افرادی مبارز و انقلابی بودند و با کفر و استکبار در افتادند, خود و یارانشان به شهادت رسیدند و هیچ وقت سست نشدند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به دیدار خانواده شهدا می روند و برای خانواده شهدا حسابی ویژه  باز کردند و به آنها احترام خاصی قائل هستند اما بعضی ها برای رای جمع کردن به دیدار خانواده شهدا می‌روند. اینها خلاف سیره شهدا,کارشان سازش است, با فساد مبارزه نمی کنند و گفتمان امام که مبارزه با استکبار است را انجام نمی دهند اما برای کارهای تبلیغاتی با خانواده شهدا دیدار می کنند.

وی گفت: اینکه گروهی از جوانان ما بعد از سالها داوطلبانه به سوریه می‌روند, شهید می‌شوند و هرگز سست نمی شوند به دلیل آن است که ایمان آنقدر در جان آنها رسوخ کرده که حاضرند همه چیز خود را در این راه فدا کنند.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه خون شهدا تاریخ و ملت را بیمه می‌کند, بیان کرد: خون شهید در ملت ما تزریق شده و و روح جدیدی به ما داده است.هرجا که شهیدی دفن شده است آنجا فرهنگ دیدن,تعصب,غیرت و بصیرت است و شهدای ما چراغ راه نجات و خط و مسیر بصیرت هستند.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین