عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۰۵۳
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
روضه ایام فاطمیه با مداحی حاج مهدی سماواتی ، حاج سید مهدی میرداماد
این را بدانید که آرامش فقط و فقط در راه ارتباط و اتصال با خداوند است، برخی ها می روند دنبال چیزهایی که غیر از این است و بعد هم به آرامش نمی رسند. انسان اگر می خواهد به آرامش برسد باید به خداوند پیوند بخورد.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم روضه ایام فاطمیه اول با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی ، مداحی حاج مهدی سماواتی ، حاج سید مهدی میرداماد در محله منیریه برگزار شد .

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام مومنی را بخوانید:

زندگی و حیات دنیا همیشه با یک سری از گرفتاری ها و امتحانات توام است ، ولی توجه به یک امر مهم باعث می شود که انسان از این امتحان ها سربلند بیرون بیایید و این ظرفیتی است که خداوند به انسان داده است . این جزء حیات زندگی ما است. آنچه که تکلیف انسان است این است که به مقام رضا برسد.

خداوند در قرآن می فرماید: ای نفس مطمئنه ، انسان به دو نعمت می رسد که این دو عبارتند است از اینکه یک: حقیقتا انسان به عبودیت می رسد و دوم: اینکه به بهشت ابدی می رسد. این دو نعمت بسیار مهم است. و این سیر را باید افراد بگذرانند که به مقام رضا برسند. قرآن می فرماید: بالاترین نعمتی که خداوند به ما ارزانی می کند عبارت است از: رضای خدا. این باعث آرامش انسان است.

این را بدانید که آرامش فقط و فقط در راه ارتباط و اتصال با خداوند است، برخی ها می روند دنبال چیزهایی که غیر از این است و بعد هم به آرامش نمی رسند. انسان اگر می خواهد به آرامش برسد باید به خداوند پیوند بخورد.

این سیر باید طی بشود، چگونه انسان می تواند به نفس مطمئنه برسد؟ از انجام واجبات و ترک محرمات. بعد می فرماید: شما از خداوند هستید و به خدا باز می گردید، این را فراموش نباید کنیم که ما بنده هستیم از خدا و به خداوند هم باز می گردیم. این لازمه اش هم شناخت خداوند است، فقط کافی است کسانی که مبتلا به مشکلات هستند سیر بکنند به مناجات امیرالمومنین(ع) در مسجد کوفه، انقدر به انسان آرامش می دهد. می فرماید: ای مولای من تو خدای منی، اگر تو به من رحم نکنی چه کسی به من رحم کند.

خداوند بندگانش را به خودشان واگذار نکرده است، خداوند رزق بنده هایش را می دهد و هوایش را دارد، او مراعات بندگانش را به بهترین نحو ممکن می کند. وقتی آن  بی معرفت به موسی گفت: تو رزقت را از من بگیر من لازم ندارم، خداوند به موسی(ع) گفت: ما رزقمان را از بندگانمان نمی گیریم، تو هرچقدر بد باشی ما رزق را نمی گیریم از بندگانمان، ولی بلایی به تو دادیم که لذت نیایش را دیگر نمی فهمی.

کلام حضرت زهرا(س) که می فرماید: اگر کسی عبادت خالصانه اش را سمت خدا بفرستد (جوان عزیز از این صحبت ها زیاد استفاده کنید، من کاری با روانشناس و غیره ندارم، ولی اگر کسی با خدا و قرآن برنامه اش را برنامه ریزی کند اصلا گمراه نمی شود) می فرماید: کسی که عبادت خالصانه اش را به سمت خداوند بفرستد یعنی ترک محرمات و انجام واجبات می فرماید: خداوند کسی را که این کار را انجام بدهد فوق رغبت این عبد به او عنایت می کند، بالاتر از آنچه که می خواهد به او می دهد. بعد می شود راضی از آن چیزی که خداوند به او می دهد. خروج از جاده شکر در زندگی اش وجود ندارد، به تعبیر روایت اهل بی قراری نیست، چون هرچیز که از خداوند می بیند زیبا است. برای چه ناله کند که می داند خداوند دارد می بیند. صددرصد راضی است.

یک خطبه ای وجود مقدس حضرت زهرا (س) خوانده اند که خیلی زیباست، این خطبه فدک است، در چه شرایطی حضرت زهرا(س) این خطبه را خواندند ؟ یک : داغ و فقدان پدر. آن ارتباط بسیار عمیقی که میان حضرت رسول(ص) و حضرت زهرا(س) بود دو: غربت همسر. ایشان دارد غربت حضرت علی(ع) را می بیند. کسی که جانشین پیغمبر خدا(ص) است. سه: محاصره اقتصادی شدید. کار به جایی رسید که یک روز امیرالمومنین(ع) وارد خانه شد گفت: فاطمه جان طعامی، غذایی چیزی هست؟  صدا زدند علی جان دو سه روز است نان و غذا نداریم. امیرالمومنین فرومد : فاطمه جان این غذا چیست که جلوی من گذاشتید ؟ بی بی فرمودند: علی جان غذای بچه هاست که جلوی شما گذاشتم . این علت بعدی بود. بعدی غربت امیرالمومنینش بود .  

حالا حضرت زهرا(س) با این ابتلائات چگونه برخورد می کند؟ اول حمد خداوند را به جا می آورد در این خطبه. در اوج ابتلا این شکر را به جا می آورد. این رضایت را نشان می دهد. و همان رضایت نفس مطمئنه را نشان می دهد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین