عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
حجت‌الاسلام علی ثمری در گفت‌وگوی اختصاصی با عقیق:
پزشکان در حال شناسایی بیماری مرموز حاج علی هستند و مشاوره‌های پزشکی ادامه دارد. تیم پزشکی مجربی کار را دنبال می‌کنند که بنابر قولی‌ که داده‌اند به زودی نتایج اعلام خواهد شد.
عقیق : روحانی برجسته کشور این روزها در بستر بیماری است . عوارض شیمیایی سال های دفاع مقدس چند روزی است اثر خودش را بر روی چشم های حجت الاسلام شیخ علی ثمری گذاشته است.

سابقه مجروحیت شیمیایی حجت الاسلام ثمری به عملیات خیبر بر می گردد  و او  این درد را سال‌هاست با خود همراه دارد. او همچون همان سال‌های جهاد که در خط مقدم فعالیت‌های فرهنگی قرارگاه خاتم حضور فعالی داشت پس از دوران جنگ 8 ساله هم در میدان مبارزه با شبیخون‌های فرهنگی در جایگاه یک واعظ برجسته کشور که مخاطبین بسیاری دارد، رزمندگی کرد. حال زخم قدیمی شیخ با تواضع و مهربان هیئتی‌ها، سر باز کرده و او را به بستر بیماری کشانده است. حاج منصور ارضی نیز هفته گذشته برای عیادت از شیخ علی ثمری به بیمارستان محل بستری وی رفت. تصویر منتشر شده ، حاج منصور را در حالی دستش را بر چشمان شیخ گذاشته بود و مشغول دعا بود نشان می داد.

برادرش ، اسدالله ثمری که دو سال بزرگتر از شیخ علی است به خبرنگار عقیق می‌گوید: سه‌شنبه هفته گذشته بود که برادرم برای سخنرانی در یادواره‌ شهدایی به بوشهر رفته بود. در راه بازگشت به تهران این عارضه تشدید پیدا می‌کند و او را به بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) منتقل می‌کنند. وقتی از حاج اسدالله پرسیدیم که از آخرین شرایط جسمی و بیماری برادرش بگوید با صدایی بغض آلود گفت: پزشکان در حال شناسایی بیماری مرموز حاج علی هستند و مشاوره‌های پزشکی ادامه دارد. تیم پزشکی مجربی کار را دنبال می‌کنند که بنابر قولی‌ که داده‌اند به زودی نتایج اعلام خواهد شد. اسدالله ثمری تصریح کرد: عارضه شیمیایی ناشی از جانبازی برادرم تأثیر بسیار مستقیمی در تشدید این بیماری دارد. یادم نمی‌رود که شیخ در عملیات خیبر و خط مقدم جبهه به درجه جانبازی نائل آمد و شیمیایی شد. او سال‌ها در خط مقدم فعالیت‌های فرهنگی دوران دفاع مقدس و در قرارگاه خاتم فعالیت بسیاری داشت و در عملیات خیبر هم به عنوان مسئول فرهنگی و عقیدتی لشکر 10 سیدالشهداء(ع) نقش ایفا می‌کرد. وی خاطرنشان کرد: آنقدر دامنه بیماری، مرموز و ناشناخته است که آزمایش خون برادرم جهت تشخیص درست‌تر و مناسب‌تر به خارج از کشور ارسال شده تا ریشه این بیماری را مورد بررسی قرار دهند.

در ابتدای این صحبت‌های تلفنی که به سختی انجام شد خواستیم تا ضمن جویای احوال حجت‌الاسلام علی ثمری لحظاتی کوتاه با ایشان هم گفت‌وگویی داشته باشیم؛ شیخ سخنان کوتاه خود را این‌گونه آغاز کرد:

فایل صوتی گفت و گوی تلفنی عقیق با حجت الاسلام علی ثمری   

دریافت

صلی الله علیک یا مولاتی یا فاطمه الزهرا؛ در آستانه شهادت حضرت صدیقه زهرا(س) از همه دوستان، رفقا، مسجدی‌ها، هیئتی‌ها، خانواده معظم شهیدان و همه کسانی که آبرویی در پیشگاه خداوند دارند التماس دعا دارم تا مجدداً بینایی من برگردد و در کنار این سفره توفیق نوکری داشته باشم. وی در پاسخ به این سوال که حاج منصور ارضی در عیادت شما دستشان را به چشمان شما گرفته بودند دلیل آن چه بود، افزود: چشمم بینایی‌اش را از دست داده و ایشان لطف کردند برای من دعا کردند. البته چیزهایی هم می‌گفتند که بین من و ایشان است. اما مهمتر از هر مسئله‌ای این بود که حاج منصور برای بنده دعا می‌کردند. 


در آخرین گفت و گویی که صبح یکشنبه هفدهم بهمن ماه با برادر حجت الاسلام ثمری انجام شد وی ضمن تقاضای دعا از مومنین و هیئتی ها برای شفای برادرش گفت : شیخ علی روز گذشته از بیمارستان مرخص شده و پزشکان در حال پیگیری آخرین وضعیت درمانی وی هستند.

 

گفت‌وگو: مجتبی برزگر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
0
5
سلام لطفا یک کمپین برای استشفای حاج علی ثمری به پاس سخنرانی های ارزنده و تربیت افراد ولایی ایجاد کنید
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
0
5
با سلام خدا انشالله همه بیماران را شفا دهد همه جانبازان انقلاب را و به خانواده ها هم صبر جمیل بدهد و به ایشان انشالله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
0
نفسم بند اومد
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین