عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۰۵۱
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
«محمد عبدالشافی القوصی»، نویسنده مصری با تدوین دانش‌نامه‌ای با عنوان «محمد(ص)؛ مراد تمام ملت‌ها»، توصیفات بیش از چهار هزار اندیشمند و مورخ غیر مسلمان و کشیش و راهب غربی را از پیامبر اکرم(ص) گردآوری کرده است.
عقیق:به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی المصریون، «محمد عبدالشافی القوصی»، نویسنده مصری اخیرا دانش‌نامه‌ای را با عنوان «محمد(ص)؛ مراد تمام ملت‌ها» تدوین و تألیف کرده است که به‌عنوان بزرگترین دایرةالمعارف علمی به‌شمار می‌آید و شامل نوشته‌های بیش از چهار هزار کشیش، مورخ و شرق‌شناس است که درباره پیامبر رحمت(ص) کتاب‌هایی تألیف کرده‌اند.
این دانش‌نامه علمی به همت مؤسسه انتشاراتی «حمثیرا» قاهره منتشر شده است و حدود ۳۰۰ صفحه دارد.
در این اثر عظمت پیامبر(ص) و جهانی بودن او با استناد به نوشته‌های متفکران و فیلسوفان غربی مورد بررسی قرار داده شده و حاوی سرفصل‌هایی چون: وصیت اول، انوار نبوت، کتاب مقدس درباره پیامبر چه می‌گوید، پیامبر اسلام در تألیفات نویسندگان، دلایل نبوت، پیامبر رحمت، پیامبر آزادی و غیره است.
در این کتاب سخنان شخصیت‌هایی چون ادوارد رمسی، ولتر، آلفونس دو لامارتین، برناردشو، ناپلئون بناپارت، گوته، آنه‌ماری شیمل و غیره درباره پیامبر اکرم(ص) ذکر شده است.
مؤلف در بخش «کتاب مقدس درباره حضرت محمد(ص) چه می‌گوید» بیش از ۱۰۰ بشارت را که در کتاب مقدس درباره حضرت محمد(ص) و امت او آمده، ذکر کرده و تمامی القاب، نام‌ها و حتی نشانه‌های پیامبر(ص) را نام برده است.
القوصی در این دانش‌نامه همچنین اشعار و قصیده‌های بیش از ۲۰ شاعر مسیحی چون: خلیل مطران، شبلی شمیل، ریاض العلوف و حلیم دموس، جورج سلسلمی و ... را که به مدح پیامبر انسانیت پرداخته‌اند، گردآوری کرده است.
منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین