عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۰۳۵
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
چهارمین همایش خانوادگی ستایشگران اهل بیت(ع)؛
قاسم آریانی: خدا را شاکریم که به وسیله اتحاد همه جانبه خود می‌توانیم دژی سرسخت در مقابل ذشمنان خود قرار بگیریم و برای همین امام خمینی(ره) فرمودند: من از دوستان ترسی ندارم ولی دغدغه اصلی نفوذ دشمنان معاند خواهد بود
عقیق:چهارمین همایش بزرگ خانوادگی ستایشگران اهل بیت(ع) روز جمعه ۱۵ بهمن‌ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی درباره جایگاه معرفتی ستایشگران در فرهنگسرای گلستان برگزار شد. 

در ابتدای همایش لطفی مسئول روابط عمومی مجمع ستایشگران درباره جزئیات فعالیت چند ساله گفت: مجمع مذکور دارای مجوز های رسمی از سوی ارگانهای مختلف است و توانسته در طول این مدت قریب به پنج هزار هنرجو را وارد عرصه مداحی کند و شعبه های مختلفی را در سطح شهر تهران به صورت رایگان جهت آموزش به آقایان و بانوان علاقمند در این حرفه راه‌اندازی کرده‌ایم. 

در ادامه حجت‌الاسلام مومنی با بیان روایتی از کتاب بحارالانوار گفت: نقل شده از امام حسن(ع) که فرمود: دوستدارن و محبین ما به ۳ دسته تقسیم می‌شوند و دارای مقام و منزلتی منحصر به فرد خواهند بود، اولین مورد گروهی هستند که با قبلشان ما را دوست دارند و با دست و زبان خود مشغول یاری رساندن به ما هستند و جایگاه آنان در بهشت کنار ما خواهد بود. 

وی ادامه داد: اگر چنین حالتی را در خود ایجاد کردیم سلام آنان بی‌واسطه به ما خواهد رسید و نقل شده که در محضر آیت‌الله مظاهری کسی که مشغول خواندن زیارت عاشورا بود عرض کرد آقا جواب سلام ما را بدهید زیرا واجب شمرده شده است! ایشان نگاهی کرد و گفت: ما نمی‌توانیم در افشاء سلام به ائمه(ع) سبقت بگیریم زیرا همین که توانستیم عرض ادب کنیم نشان از ابلاغ درود آنها می‌باشد. 

استاد حوزه علمیه قم گفت: نکته دوم اینکه اگر عده‌ای  فقط قلباً ما را دوست داشته باشد و صرفاً به وسیله زبانش یاری کند در درجات دیگری در بهشت قرار خواهند گرفت، لذا لازم است به دنبال کسب معارف اهل بیت(ع) که زمینه معرفت الهی است باشیم تا در مواقع لازم بتوانیم به خوبی آنان را یاری دهیم. 

وی ادادمه داد: عامل اصلی در ترویج معارف دینی طبق فرمایشات رهبر انقلاب ستایشگری خواهد بود لذا گاهی دیده می‌شود شعری مذهبی و یا روضه دل‌نشین اثر خوبی بر افکارات مردم القاء کرده است و اما نکته آخر دوستداری معمولی بدون استفاده از زبان خواهد بود که کمترین حد آن می‌باشد. 

خطیب مشهور تهران در پایان درباره شخصیت حضرت زینب(س) گفت: گفتن لقب ام‌المصائب در شأن حضرت نشان از نادانی بزرگی می‌باشد چون کلمه ام به معنی محل صدور رفتارها است در حالیکه چنین حالتی از سوی ایشان وجود نداشته، نکته دیگر درباره دار بودن صفت عصمت است که از بین دلیل های گفته شده یکی از آنان نقل نامگذاری وی هست که از سوی خدا به واسطه جبرئیل گفته شده زینت پدر هستی! یعنی هم‌‌ مقام وی خواهی بود. 

در پایان مراسم استاد قاسم آریانی، رئیس مجمع ستایشگران گفت: خدا را شاکریم که به وسیله اتحاد همه جانبه خود می‌توانیم دژی سرسخت در مقابل ذشمنان خود قرار بگیریم و برای همین امام خمینی(ره) فرمودند: من از دوستان ترسی ندارم ولی دغدغه اصلی نفوذ دشمنان معاند خواهد بود، نکته دیگر درباره حمایت خانواده های ستایشگران است که لازم است بدانند الطافی مختلف از جانب حق نصیب آنان می‌شود و در واقع در تأیید کلام رهبر معظم انقلاب فعالیت می‌کنند که آن تبلیغ معارف دینی خواهد بود.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین