عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۰۲۴
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۱
قرآن نفیس کتابت شده توسط هنرمند ایرانی توسط حضرت آیت الله جوادی آملی رونمایی شد.
عقیق:حضرت آیت الله جوادی آملی در مراسم رونمایی از دو قرآن نفیس کتابت شده توسط هنرمند ایرانی در سخنانی اظهار داشتند: خداوند این توفیق را به کاتبان وحی عنایت کرده است که وحی الهی را به صورت هنرمندانه ارائه کنند.

ایشان ادامه دادند: امیرالمومنین علی علیه السلام اولین کسی است که وحی الهی را کتابت کرد و لذا خدا را شاکر باشید که در همان مسیر مولایتان گام برداشته اید که امیدواریم خدا همان پاداشی را که به مولایتان داد به شما هنرمندان کاتب که شیعیان آن حضرت هستید نیز عطا کند.

معظم له خاطرنشان کردند: از خدای سبحان می خواهیم که این نظام و مردم ما را در مسیر قرآن نگه دارد، تا بیش از پیش به قرآن عمل شود و همانگونه که شهداء با خون خود به قرآن خدمت کردند ما نیز با عمل خود بتوانیم به قرآن عمل کنیم تا این نظام شکوفاتر شود و مردم قرآنی تر بیاندیشند.

در ابتدای این مراسم، سید علی اصغر موسویان کاتب این دو قرآن نفیس در خصوص ویژگی های این دو اثر ارزشمند گفت: یکی از این قرآن ها به شکل مرقع است که به حالت هفت و هشت باز و بسته می شود و به خط نسخ می باشد که در 54 صفحه کل قرآن را در خود جای داده است و اثر دیگر قرآن نفیسی در 550 صفحه با خط ترکیبی نسخ، ثلث و ریحان می باشد.

 


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین