عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۹۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
حاج منصور ارضی در حسینیه صنف لباس فروشان تهران
این همه حادثه و اتفاق در اقصی نقاط جهان رخ می‌دهد چطور شد که این جوانان جلوه کردند؟ ناگهان برای ملت بیدار باش شد! بعضی‌ها که اصلاً فکر نمی‌کردند جمعیت برای حمایت بیایند.

عقیق: مراسم هفتگی زیارت عاشورا، صبح سه شنبه با مداحی حاج منصور ارضی در حسینیه صنف لباس فروشان تهران برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حاج منصور ارضی را بخوانید:

 

نکاتی از زیارت پیامبر اکرم از بعید:

"حَتَّى رَفَعْتَ بِهِ نَوَاظِرَ الْعِبَادِ وَ أَحْیَیْتَ بِهِ مَیْتَ الْبِلادِ بِأَنْ کَشَفْتَ عَنْ نُورِ وِلادَتِهِ ظُلَمَ الْأَسْتَارِ وَ أَلْبَسْتَ حَرَمَکَ بِهِ حُلَلَ الْأَنْوَارِ"

به وسیله آن حضرت دید بندگان را رفعت دادى، و سرزمینهاى مرده را زنده کردى، به اینکه از نور ودلاتش، تاریکی هاى پرده‌ها را برطرف نمودى، و پوشاندى به وسیله او بر حرمت جامه هاى انوار را.

واقعاً شناسایی بدن سوخته سخت  است ، چون خودم دیدم می‌گویم ولی خب هرچه هست پیکر این شهدا با احترام تشییع شد ، این احترام را دشمن می‌خواست تحت الشعاع اهداف خود قرار دهد که نتوانست. این مردم واقعاً نهاد پاکی دارند ، این همان مردم دیروز هستند درست است که آنها رفتند ولی این نسل باقی است. مثل امروزی پیاده رفتند تا بهشت زهرا ،برای استقبال از امام تمام این خیابانها پر از جمعیت بود تاجایی که امام به سختی خود را به مقصد رساند آن روز که پیچیدگیهای امنیتی وحفاظتی نبود. باکمک مردم این کار صورت گرفت حالا همان جمعیت با همه سختی‌ها و مشکلات آمدند این تشییع جنازه را انجام دادند.

مردم قدرشناس خادمان خود هستند ، تشییع شهدا واستقبال از امام این نکته را اثبات می کند

لذا من می‌گویم اگر به فکر مشکلات و مصائب مردم بودید سختی‌های زندگی ازیادشما می‌رود. با همه تهدیدات و مشکلاتی که رژیم شاه درست کرده بود،مردمی آمدند به استقبال امام خمینی  ره و حالا نسل دیگری از همان مردم آمدند بدرقه شهدای خدمتگزار آتشنشان. یادم هست در چنین روزی می‌گفتند سخنرانی امام تمام شده ولی باز مردم مُصر بودند که خود را به بهشت زهرا برسانند. همان جمعیت دیروز آمدندو به استقبال شهدا رفتند و چه چیزهای را محو کردند. هرجا انقلاب می‌خواهد سست شود ناگهان چنین اتفاقاتی خون تازه می‌شود درجان مردم،توجه کنید این همه حادثه و اتفاق در اقصی نقاط جهان رخ می‌دهد چطور شد که این جوانان جلوه کردند؟ ناگهان برای ملت بیدار باش شد! بعضی‌ها که اصلاً فکر نمی‌کردند جمعیت برای حمایت بیایند. الله اکبر الله اکبر

آداب مناجات انسان را از نامیدی و افسردگی دور می‌سازد

"حَتَّى رَفَعْتَ بِهِ نَوَاظِرَ الْعِبَادِ" این مقام پیامبر اکرم است که در منظر بندگان خدا مقام او بالا می‌رود ، کسی که پیرو ایشان است نیز همین اتفاق برای او می‌افتد! مرید پیغمبر باش ،اما بعضی‌ها گرفتار نفس و محیط خودمان هستیم. آقا پس گرفتاری و شکایت خود را به پیش چه کسی ببریم؟ وقتی به جای مناجات به غرزدن بپردازیم این نامیدی به بار می‌آورد، پس این حال بد را به محیط و اطرافیان برمی گردانیم. فکر میکنیم این حال افسرده و نامید بندگی است اما بندگی انیطور نیست. در مورد پیامبر اکرم می‌فرمایند واقعاً " أَحْیَیْتَ بِهِ مَیْتَ الْبِلادِ" همین اتفاق اخیر درباره آتشنشان‌ها همه مردم ضرر کردند خیلی از آدمهای خوب متضرر شدند، در صبح اتفاق در همان ساختمان زیارت عاشورا برپا بود – مثل هر هفته – خیلی از کسبه غیر از سرقفلی خود در اجناس و ماشین آلات ضرر کردند اما کسی دم برنیاورد، به حرمت ایثارگری آتشنشانها، اصلاً شاید بعد از این به دنبال جبران ضرر بروند اما الان نگاه کنید، همانطور که به وجود پیامبر سرزمینهای زنده می‌شوند" أَحْیَیْتَ بِهِ مَیْتَ الْبِلادِ" یکی از این سرزمینهای مرده قلبهای ما می‌باشد. هر کسی به نسبت مقام و کاسبی و مسئولیت خود به دنبال معیشت خود بودیم که ناگهان یک بیدارباش همه جامعه را فراگرفت. برای مثال همین الان شروع کردند برای انتخابات رفت و آمدهای خود را شروع کردند، کم کم وزیر و وکیل و شورایار می‌آیند برای رأی جمع کردن.

واقعاً کسی که به وجود پیامبر اکرم زنده نشود دیگر درست نمی‌شود و خودش هم فکر میکند بی نقص است و همه مردم بی دین شده اند وکسی جز او امر به معروف و نهی از منکر نمیکند!

توصیه‌های حاج منصور ارضی به خواندن دعا و قرآن
من توصیه می کنم شما چندین بار زیارت رسول اکرم ازدور را چندین بار بخوانید ، چرا که در آن به مقاماتی از حضرت اشاره می‌شود تاثیر زیادی بر روی شما دارد چرا که همراه یک اعمالی است و نماز آن مهم است شاید بتوان گفت بلندترین زیارتنامه اهل بیت زیارت خود حضرت رسول است

من تجربه ای از خود را در اختیار شما قرار می‌دهم هر روز قرآن بخوانید، کسی که هر روز یک جزء قرآن می‌خواند و در طول ماه یک ختم قرآن دارد واقعاً برنده است ولی هر روز قرآن خواندن خود را نذر یکی از خاندان اهل بیت کنید مثلاً یک روز را نذر مادر حضرت رسول اکرم کنید یک روز را نذر مادر امیرالمومنین... واقعاً خداوند" یَرزُقهُ مِن حَیثُ لا یَحتَسِب" شما را بهرمند می‌سازد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین