عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۸۸۴
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
حجت‌الاسلام عابدی:
حجت‌الاسلام عابدی با بیان اینکه حرم حضرت معصومه(س)، مهد انقلاب و پناه همه مجاهدان و مبارزان علیه رژیم ستم‌شاهی بود، گفت: تمام تظاهرات از حرم حضرت معصومه (س) آغاز و به آن نیز ختم می‌شد.
عقیق:حجت‌الاسلام احمد عابدی، کارشناس فلسفه و علوم قرآنی به مناسبت آغاز دهه فجر و ورود امام خمینی (ره) به میهن طی مراسمی که در حرم حضرت معصومه برگزار شد؛ درباره اهداف امام راحل و مردم از انقلاب اسلامی و نقش حرم حضرت معصومه(س) در انقلاب اسلامی گفت: حرم حضرت معصومه(س)، مهد انقلاب و پناه همه مجاهدان و مبارزان علیه رژیم ستم‌شاهی بود. حرم حضرت معصومه (س) از زمان مشروطیت و قاجار، پناه همه مبارزان بوده است و هر کسی پناه خودش را حرم حضرت می‌دید.

حجت‌الاسلام عابدی خاطرنشان کرد: در بعضی از سفرنامه‌های خارجی‌ها این جمله آمده است که هر کسی در هر جای ایران وقتی تحت تعقیب بود، وقتی خودش را به حرم حضرت معصومه (س) می‌رساند، در پناه قرار می‌گرفت و کسی به خودش این اجازه را نمی‌داد که در این حرم مطهر به کسی متعرض شود، این امر در دوران ستم‌شاهی پهلوی بسیار مرسوم و متعارف بوده است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در جهت جلوگیری از ظلم و تاریکی بود یادآور شد: پیش از انقلاب اسلامی هر وقت رضاشاه و پسرش به قم می‌آمدند، خدام حرم حضرت معصومه(س) به آنان اجازه سخنرانی در حرم را نمی‌دادند و این به جهت قدسی بودن این جایگاه است.

حجت‌الاسلام عابدی با تأکید بر اینکه تمام تظاهرات از حرم حضرت معصومه (س) آغاز و به آن نیز ختم می‌شد، اظهار کرد: مردم از همان ابتدا استقلال و عزت کشور را مطالبه می‌کردند، در همین راستا شاهدیم که شعار مردم پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود و بحث این نبود که شاه به دین عمل می‌کند یا نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه عزت مردم مهم‌ترین مسئله‌ برای امام خمینی (ره) بود، گفت: انقلاب شکل گرفت تا برای مردم حریم خصوصی قائل شود و از سوی دیگر به حریم خصوصی دیگران احترام قائل باشد که این حریم جنبه مالی، آبرویی و ... را در بر می‌گیرد.

حجت‌الاسلام عابدی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمود هرچه دارم از نماز شب و زیارت حضرت معصومه (س) دارم، گفت: شروع کار امام خمینی (ره) از حرم حضرت معصومه (س) بود؛ مردم به این حریم امن پناه بیاورند و آرامش یابند.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین