عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۸۷۵
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
پيش ثبت نام سفرهاي نوروزي عتبات از ساعت ۹ صبح امروز سه شنبه ۱۲ بهمن ماه آغاز و تا ساعت 16 روز دوشنبه 18 بهمن ماه جاري ادامه خواهد داشت.
عقیق:محسن نظافتي اعلام كرد: با توجه به برنامه ريزي هاي انجام گرفته متقاضيان سفر به عتبات عاليات (ويژه نوروز 1396) مي توانند از امروز تا ساعت 16 روز دوشنبه 18 بهمن ماه جاري نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند. پيش بيني مي شود در ايام نوروز امسال حدود 120 هزار هموطن ، عازم سفر به عتبات شوند.

بنابراين گزارش، سازمان حج و زيارت در خصوص پيش ثبت نام سفرهاي نوروزي عتبات اعلام كرده است: متقاضيان محترم تشرف به عتبات عاليات در اين دوره كه مايل به اعزام از تاريخ ۲۵ اسفند ۹۵ لغايت ۳۱ ارديبهشت ۹۶ مي باشند، با رعايت موارد مشروحه ذيل و با تكميل فرم مربوطه در سامانه (http://atabat.haj.ir) مي توانند براي خود وهمراهانشان پيش ثبت‌نام نمايند.

زمان پيش ثبت نام از ساعت ۹ صبح روز سه شنبه ۱۲ بهمن آغاز و تا ساعت ۱۶ روز دوشنبه ۱۸ بهمن ادامه خواهد داشت.

نتايج قرعه كشي روز شنبه ۲۳ بهمن ماه بر روي سامانه پيش ثبت نام (http://atabat.haj.ir) قابل رويت خواهد بود.

جهت آشنايي كامل با مراحل و روش ثبت نام خواهشمند است حتماً موارد ذيل را مطالعه و سپس نسبت به انجام پيش ثبت نام اقدام نمائيد.

متقاضيان مي توانند به يكي از دو روش ذيل نسبت به پيش ثبت نام عتبات عاليات اقدام نمايند:
الف- پيش ثبت نام گروهي، از ۱ تا ۷ نفره (ثبت نام در اين روش حداقل ۱ نفر و حداكثر تا ۷ نفر مي باشد)
ب- پيش ثبت نام گروهي، فقط ۳۵ نفره (ثبت نام در اين روش مي بايست حتماً ۳۵ نفر كامل باشد)

توجه مهم: افرادي كه مبادرت به ثبت نام ۳۵ نفره مي نمايند درصورتيكه تعدادي از آنها منصرف يا از آن گروه خارج شوند(گروه جديد تشكيل دهند) و عدد گروه به كمتر از ۲۵ نفر تقليل يابد؛ گروه اوليه حذف شده و در قرعه كشي شركت داده نخواهد شد.

توجه: فقط ۱۵درصد ظرفيت اعزام مختص اعزام هاي گروهي (گروههاي ۳۵ نفره) مي باشد، لذا پيشنهاد مي شود براي آنكه از امكان بيشتري براي تشرف بهره مند شويد، در گروههاي حداكثر تا ۷ نفره ثبت نام فرمائيد.

تذكرات مهم
۱) هر گروه از يك سرگروه و افراد زير گروه وي (همراهان) تشكيل مي‌شود كه لازم است مشخصات كامل سرگروه و اطلاعات اوليه همراهان(كد ملي ، نام و نام خانوادگي، شماره شناسنامه، تاريخ تولد) به صورت صحيح در فرم پيش ثبت‌نام سايت درج گردد.

۲)هر نفر فقط يكبار و در يك گروه مي تواند (بعنوان سرگروه يا همراه) پيش ثبت‌نام نمايد و چنانچه به هر دليلي هر يك از افراد پيش ثبت نام شده (سرگروه يا همراهان) پس از ثبت نام و دريافت كد رهگيري، خواستار ثبت نام با گروه جديد يا جابجائي اسامي گروه خود باشد مي تواند نسبت به ثبت نام مجدد اقدام و كد رهگيري جديد دريافت نمايد كه در اين صورت اطلاعات ثبت نامي در گروه قبلي حذف خواهد شد.

۳)كدملي و مشخصات كلي متقاضيان تشرف با اطلاعات سازمان ثبت احوال تطبيق و در صورت مغايرت، اطلاعات موجود در پايگاه ثبت‌احوال كشور مبناي عمل خواهد بود، لذا در ثبت كد ملي دقت مضاعف به عمل آوريد.

۴) پس از اتمام مهلت پيش ثبت نام (دوشنبه ۱۸ بهمن ۹۵ ) امكان تغيير نام و مشخصات افراد ثبت نام شده ميسر نمي باشد.

۵) باتوجه به اعلام اسامي افراد پذيرفته شده جهت ثبت نام در كاروانها از طريق سيستم ارسال پيام كوتاه، ثبت شماره تلفن همراه سرگروه (يا يكي از نزديكان وي) در فرم پيش ثبت‌نام الزامي است.

۶) در صورتيكه تعداد افراد پيش ثبت‌نام شده از ظرفيت اعزام در ماه‌هاي اعلام شده در استان‌هاي مختلف بيشتر باشد، اولويت تشرف گروه‌ها براساس قرعه‌ تعيين و از طريق همين سامانه به آنها اعلام مي گردد و افراد مازاد بر ظرفيت حذف خواهند شد.

۷) قرعه كشي و اعزام افراد پذيرفته شده از استان محل سكونت سرگروه (قيد شده در سيستم) صورت خواهد گرفت. لذا، استان و شهر محل سكونت را با دقت از فهرست مربوطه انتخاب نمائيد.

۸) تاريخ تولد افراد بايد به صورت كامل روز، ماه و سال (بصورت چهار رقمي) در فرم درج شود.

۹) كدملي همه افراد ده رقمي بوده و بايد كليه ارقام (صفرهاي سمت چپ) آن بطور كامل در فرم ثبت شود.

۱۰) پس از تكميل فرم و ثبت آن، اطلاعات دريافتي جهت كنترل نمايش داده مي‌شود، اطلاعات نمايش داده شده را به دقت كنترل و در صورت صحت، گزينه تأييد را انتخاب و نسبت به قطعي نمودن پيش ثبت‌نام خود اقدام نمائيد. چنانچه اطلاعات نمايش داده شده صحيح نيست با انتخاب گزينه بازگشت و اصلاح مجدد نسبت به رفع مغايرتها اقدام نمائيد.

۱۱) پس از قطعي نمودن پيش ثبت‌نام، سيستم يك شماره رهگيري به گروه تخصيص مي دهد كه اين شماره را يادداشت نموده و براي پيگيري هاي بعدي نزد خود نگهداري خواهيد فرمود.

۱۲) داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل ۶ ماه از تاريخ اعزام ضروري است ضمناً فرزندان بالاي ۱۷ سال نياز به گذرنامه مستقل دارند.

۱۳) فقط افراد پذيرفته شده در قرعه كشي داراي الويت اعزام بوده و انتقال يا جايگزيني، ميسر نمي باشد.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین