عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۸۳۶
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
همّ و غم مردم (در آخرالزّمان) به سیر کردن شکم و رسیدگی به شهوتشان خلاصه می‌شود، دیگر اهمیت نمی‌دهند که آنچه می‌خورند حلال است یا حرام؟ و اینکه آیا راه اطفای غرایزشان مشروع است یا نامشروع؟!
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین رحیم کارگر، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در کانال آینده نگاری ایرانیان می نویسد:

آینده پژوهی اسلامی، توجه زیادی به آینده فرهنگ و تحولات منفی یا مثبت در این زمینه دارد که همراه با هشدارها و انذارها است. در واقع آینده پژوهی اسلامی، مسئولیت ها و وظایف فردی و جمعی را به خوبی تبیین می کند و از دشواری تکالیف و سختی های راه خبر می دهد و در عین حال آینده روشن و زیبای دینی را با عنوان مهدویت، فرا روی ما می گذارد.

 

در واقع مهدویت بیانگر دو نوع تحول و دگرگونی در آینده بشریت است:

1. تحول منفی و ناگوار که قبل از تشکیل جامعه موعود الهی روی می دهد و پس از سیاهی ها و ظلمت های فراوان، منجر به حاکمیت پاکی ها و سپیدی ها روی زمین می شود.

2. تحول مثبت که از جامعه منتظر شروع می شود و در سطحی وسیع تر و جهانی تر، به جامعه آرمانی مهدوی می پیوندد؛ یعنی جامعه موعود الهی که به امامت حضرت مهدی(عج)، در اوج تکامل و توسعه و پیشرفت و معنویت قرار می گیرد و بشر در آن به آرامش و امنیت و عبودیت می رسد ...

سوگمندانه باید گفت دنیای ما، دنیای سکس و خشونت و شهوترانی است و این لکه ننگی بر زندگی بشری در عصر حاضر و تفرجگاه شیطان و جولانگاه دجال و ملعبه سفیانی ها و یهودی هاست! عفّت و نجابت زنان و مردان آخرالزّمانی در تاخت و تاز اسب وحشی شهوت تاراج می‌گردد و روح ایشان به لجنزاری بدبو از بی‌عفّتی و هواپرستی تبدیل می‌گردد: همّ و غم مردم (در آخرالزّمان) به سیر کردن شکم و رسیدگی به شهوتشان خلاصه می‌شود، دیگر اهمیت نمی‌دهند که آنچه می‌خورند حلال است یا حرام؟ و اینکه آیا راه اطفای غرایزشان مشروع است یا نامشروع؟! (اصول کافی، ج8، ص42 ).

زنان در آن زمان، بی ‌حجاب و برهنه و خودنما خواهند شد. آنان در فتنه‌ها داخل، به شهوت‌ها علاقه‌مند و با سرعت به سوی لذّت‌ها روی می‌آورند. (من لایحضره الفقیه، ج3، ص390، ح4374 ). خواهی دید که زنان با زنان ازدواج می‌کنند. درآمد زنان از راه خودفروشی و بزهکاری تأمین می‌گردد. آنان حرام‌های الهی را حلال می‌شمارند و بدین سان در جهنّم وارد و در آن جاودان می‌گردند. (وسائل الشّیعه، ج 16، ص 275، ح 21554)

شرابخوارى و خرید و فروش مسكرات آشكارا انجام مى ‏گیرد؛ رباخوارى رواج مى‏ یابد؛ زنا و اعمال شنیع دیگر متداول و آشكار مى ‏گردد؛ قساوت قلب شیوع پیدا مى‏ كند؛ تقلّب زیاد مى ‏شود؛ نفاق فراوان مى ‏گردد؛ رشوه خوارى رواج پیدا مى ‏كند؛ ریاكارى متداول مى ‏شود؛ مردمان بدعت در دین مى ‏گذارند؛ غیبت و سخن چینى رواج مى ‏یابد؛ بى‏ عفتى و بى‏ حیائى شایع مى‏ گردد؛

زنان از حجاب كناره گرفته و با لباس زننده و جذاب در اجتماع آشكار مى ‏گردند؛ امر به معروف و نهى از منكر تعطیل مى ‏گردد و صاحبان ایمان توانایى جلوگیرى از گناهان را نخواهند داشت؛ كفر و الحاد رواج پیدا مى ‏كند؛ به اسلام و قرآن عمل نمى ‏شود؛ فرزندان، حرمت پدران و مادران را رعایت نكرده و به آنها بى‏ حرمتى مى ‏كنند؛ كوچك تر احترام بزرگ تر را رعایت نمى ‏كند و بزرگ تر نیز به كوچك تر ترحم نمى‏ کند؛

صله رحم انجام نمى ‏شود؛ خمس و زكات پرداخت نمى ‏شود و یا به مصرف صحیح نمى ‏رسد؛ بیگانگان و اهل باطل بر مسلمانان چیره مى ‏شوند؛ مسلمانان در لباس و گفتار و كردار از كفار و اجانب پیروى مى ‏كنند؛ حدود الهى تعطیل مى ‏گردد؛ مكر و حیله شیوع پیدا مى ‏كند؛ مساجد از حیث بنا آباد، و از حیث محتوا خراب خواهند بود؛ مردم دین خود را به دنیا مى ‏فروشند؛ اوقات نماز سبك شمرده مى ‏شود؛ طلاق زیاد مى ‏شود؛ لجاجت و عناد زیاد مى ‏گردد؛ در شهوات مردان به‏ مردان اكتفا مى‏ كنند و زنان به زنان؛ با زبان به یكدیگر اظهار علاقه مى‏ كنند و در دل با یكدیگر در نزاع و جنگ هستند و... (ر.ک: منتخب الأثر ص 424؛ روضه كافى، ص 36؛ كفایة الموحدین، ج 2، ص 844 )

گفتنی است، کانال آینده نگاری ایرانیان به نشانی iranianForesight@ در دسترس کاربران است.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین