عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۸۰۶
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
ایام فاطمیه فصل مناسبی برای پرداختن به مقوله حیا‏، عفاف و حجاب با تکیه بر «حیای فاطمی» است؛ در همین راستا دعوت هیات‌های مذهبی به این امر خطیر را وظیفه خود می‌دانیم.
عقیق: شرکت‌کنندگان در هفتمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که 7 و 8 بهمن‌ماه در جوار مسجد مقدس جمکران با حضور جمعی از مدیران و وعاظ هیات‌های برگزیده کشور برگزار شد در پایان نشست خود ضمن تأکید بر مفاد بیانیه‌های قبلی، بیانیه‌ای در آستانه ایام فاطمیه صادر کردند که متن آن بدین شرح است:

1. پرونده مردم مدینه پر بود از افتخارات و مجاهدت‌های خالصانه، ریشه کوتاهی مردم مدینه، در یاری از ولّی خدا پای‌‌گیر شدن در رفاه و آسایش بود، همان‌طور که صدیقه طاهره سلام‌اللّه‌علیها فرمودند «و قد أخلدتم إلی الخفض»‎؛ ما از ام‌الائمه عاجزانه تقاضا داریم خلق‌وخوی رفاه‌طلبی ویژه‌خواری را از ما و مسئولین دور گرداند و روحیه شهادت‌طلبی و ایثار را احیا کند، هم‌چنان که تجلّی این روحیه را میان شهدای مدافع حریم اهل‌بیت و آتش‌نشانان جان‌فشان در این روزگارمشاهده کردیم.

2. رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در بیانات خود بر مقوله اقتصاد مقاومتی، تولید علم و اقتصاد دانش‌بنیان تأکید کرده‌اند. ما نیز به‌عنوان فرزندان معنوی ایشان ضمن به‌کار گرفتن تمام توان خود در این عرصه امیدواریم همه کارگزاران نظام اسلامی، اقتصاد مقاومتی را نصب العین خود قرار داده و با حمایت از اندیشمندان جوان انقلابی تولیدات دانش‌بنیان را مایه افتخار خود قرار دهند که خرید و استفاده از کالای خارجی کوچک و بزرگ زمینی و هوایی، در ازای حراج سرمایه‌های ملی، مایه افتخار و عزت نیست.

3. فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها جان خود را صادقانه فدای ولیّ خدا کرد که «انّها صدیقة شهیدة»، ما خادمان هیأت، خود و مسئولین و خواص را به دفاع صادقانه از ولّی نه‌فقط در شعار و ادعا دعوت می‌کنیم.

4. سال آینده برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر را در پیش خواهیم داشت. شرکت باشکوه مردم در انتخابات آتی این پیام را به جهانیان خواهد داد که باوجود فشارها و تحریم‌های مستکبران و علی‌رغم بی‌تدبیری‌های داخلی، سیل خروشان مردمی انقلاب اسلامی ادامه دارد. همچنین از تمام هیات‌ها ضمن دعوت به حضور فعال در این انتخابات و تأکید بر عدم ورود مستقیم در مصادیق، می‌خواهیم که توان خود را در جهت ویژگی‌های انتخاب اصلح از منظر رهبر معظم انقلاب به کار گیرند.

5. ایام فاطمیه فصل مناسبی برای پرداختن به مقوله حیا‏، عفاف و حجاب با تکیه بر «حیای فاطمی» است. در همین راستا دعوت به این امر خطیر را وظیفه خود می‌دانیم.

6. حضرت زهرا سلام‌اللّه‌علیها الگوی تلاش و مجاهدت در دستگیری از بی‌نوایان و مستضعفان‌ است. شاهد این قول آیه شریفه «وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى‏ حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یَتیماً وَ أَسیراً» است. در همین‌راستا تأکید می‌کنیم که هیات همواره محل رفع و رجوع مشکلات و مسائل اجتماعی مردم بوده است و این سنّت را در ایام فاطمیه با جدیّت بیشتری دنبال خواهند کرد.

7. حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها در خطبه فدکیه فرمودند: «خدا امامت را برای وحدت جامعه اسلامی قرار داد». اعتقاد ما این است در زمان غیبت امام معصوم عینیت وحدت با محوریت ولی‌فقیه محقق خواهد شد و لذا تضعیف این جایگاه نتیجه‌ای جز پراکندگی و تجزیه در بر نخواهد داشت.

لزوم بیان مظلومیت‌های منطقه توسط سخنرانان و ذاکرین اهل‌بیت(ع)

8. فاطمیه امسال قلب ما آکنده است از مصیبت‌های شهیده مظلومه، فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، دل‌های ما مغموم است از دردهای مظلومان بحرین، سوریه، آذربایجان، نیجریه و فلسطین. چشم‌ها می‌گرید با گریه‌های کودکان یمن... نمی‌توان هیأتی بود و در مقابل این ظلم‌ها سکوت کرد. ما ضمن دعوت از همه سخنرانان و ذاکرین اهل‌بیت به بیان این مظلومیت‌ها و روشنگری، از مسئولین سیاست خارجی درخواست داریم به جد پیگیر این مهم باشند.

9. امروز منبع نکبت و تفرقه، انگلستان بعد از ده‌ها سال تفرقه‌افکنی از طریقه شبکه مزدوران و رسانه‌های خود به خلیج‌فارس بازگشته تا دوشادوش فتنه‌گران و شیعیان خود، شعله اختلاف و نزاع شیعه و سنی را شعله‌ور‌تر کند و به اذناب خود دلگرمی ببخشد. فاطمیه ایامی است که‌ این جریان از احساسات پاک جوانان شیعه استفاده کرده بر طبل جنگ‌های مذهبی می‌دمد؛ از این‌رو با شناخت این جریان و شناساندن آن به مستمعان هیات،‌ این توطئه دشمن را خنثی خواهیم کرد.
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
1
پس حضرت صدیقه طاهره در کجای این بیانیه بودند؟
سرتاسر این بیانیه از اسم حضرت زهرا برای حل معضلات اجتماعی سیاسی استفاده کرده است.
افراط در هیچ زمینه ای پسندیده نیست.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین