عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۷۹۳
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
مديركل قرآن و عترت آموزش و پرورش:
مدير كل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: در مجموع 107 هزار مدرسه در كشور وجود دارد كه از اين تعداد، در 65 هزار مدرسه فريضه نماز جماعت برگزار مي شود.
عقیق: محمدرضا مسيب زاده روز يكشنبه در ششمين مجمع دبيران شوراي امر به معروف و نهي از منكر دستگاه هاي اجرايي كشور افزود: در ديگر مدارسي كه نماز جماعت اقامه نمي شود يا جزو مدارس با تعداد دانش آموزان كم بوده و يا زمان حضور دانش آموزان در مدرسه همزمان با افق شرعي نيست.

وي تصريح كرد: از مجموع 107 هزار مدرسه كشور، 123 مدرسه داراي يك دانش آموز، پنج هزار مدرسه زير پنج نفر و 19 هزار مدرسه زير 10 دانش آموز هستند.

مدبركل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه برنامه هاي مختلف قرآني در مدارس فراگير بوده و تمامي دانش آموزان را در برمي گيرد، ادامه داد: آموزش و پرورش به دنبال توسعه مشاركت هاست زيرا به تنهايي نمي تواند تمام نيازهاي دانش آموزان و فرهنگيان را برآورده كند.

مسيب زاده اظهار داشت: اگر مشاركت همه دستگاه هاي اجرايي نباشد آموزش و پرورش نمي تواند كارها را پيش ببرد، البته اين مشاركت صرفا حمايت مالي نيست بلكه در حوزه فرهنگي نيز به اين همدلي نياز است.

وي در ادامه به مهمترين برنامه هاي اداره كل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اشاره كرد و گفت: يكي از اين برنامه ها طرح امام شناسي يا مصباح الهدي است كه برش هايي از مقاطع زندگي و سيره ائمه اطهار عليهم السلام به عنوان بهترين الگوي عملي سبك زندگي اسلامي در قالب 14 عنوان براي دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه و سه عنوان كتاب انس با اهل بيت (ع) ويژه دانش آموزان ابتدايي تدوين شده است.

مسيب زاده يادآور شد: برنامه ديگر احلي من العسل است كه به مناسبت گراميداشت حضرت قاسم (ع) در روز ششم محرم هر سال برگزار مي شود كه 32 هزار هيات مذهبي ثبت شده در سراسر كشور به عزاداري مي پردازند.

وي از راه اندازي گفتمان هاي ديني در مدارس به عنوان ديگر برنامه هاي اين اداره اشاره كرد و گفت: اين گفتمان با كمك سازمان تبليغات اسلامي، بنياد مهدويت و ستاد مركزي اقامه نماز با هدف پرداختن به امر به معروف و نهي از منكر در مدارس ايجاد شده است.

ششمين مجمع دبيران شوراي امر به معروف و نهي از منكر دستگاه هاي اجرايي كشور اكنون در اردوگاه شهيد باهنر در حال برگزاري است.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین