عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۷۳۱
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱
دومین یادواره شهدای محله جوادیه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی و مداحی مداحان اهل بیت(ع) و تجلیل از شماری از خانواده های گرانقدر شهدای محله جوادیه برگزار شد.
عقیق:دومین یادواره شهدای محله جوادیه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی و مداحی مداحان اهل بیت(ع) و تجلیل از شماری از خانواده های گرانقدر شهدای محله جوادیه برگزار شد.
در ادامه به مهمترین بخشهای سخنان حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی مدرس حوزه و دانشگاه بصورت مشروح اشاره می شود:

حجت الاسلام والمسلمین مومنی در ابتدا با اشاره به انکسار روحی افراد در مواجهه با ایثار و فداکاری شهدا و اثرات معنوی تشییع پیکر شهدا و مجالس یادبود آنها و حضور بر سر مزارشان و دست گیری آنان در مواقع ابتلائات و گرفتاری ها سخنان خود را آغاز کرد.
وی در ادامه شهدا را مصداق حقیقی "عند ربهم یرزقون" و "وجه رب" خواند و به این نکته اشاره نمود که: با توجه به آیه "کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال والاکرام" همه چیز و همه کس فانی هستند اما آنچه باقی می ماند مصدادیق "وجه رب" هستند و باید توجه داشته باشیم که شهدا چگونه بودند که مصداق "وجه رب" شدند.
وی همچنین با تشریح آیات سوره مبارک صف، مجاهدت را گذشتن از امور مشروع و مباحی دانست که افراد می توانند بطور طبیعی از آن استفاده کنند و گفت: شهیدان از این حق خود گذشتند و غرق در دنیا نشده و مصداق مجاهد فی سبیل الله شدند و چشم و قلب و اعضای پیکرشان را جز برای خدا هزینه نکردند و همه دارایی خود را در طبق اخلاص گذاشتند؛ این از خود گذشتگی شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای آتشنشان نمونه ی حقیقی این مجاهدت است؛ آنها جانشان را کف دست گرفتند تا آسیبها از این مملکت دور شود.
خطیب دومین کنگره شهدای محله جوادیه با اشاره به آیات آخر سوره مبارک حجرات صفات و ویژگی های مومنین را مورد بررسی قرار داد و گفت: هرساله مجالس یادبود شهدا برگزار می شود اما باید توجه داشته باشیم که این مجالس خروجی مهمی برای افراد داشته باشد و فقط به ظواهر برگزاری این مراسمات اکتفا نکنیم. گذشته از اینکه انسان باید بدنبال ثواب باشد، اما این برنامه ها باید طوری برگزار شود که بصیرت ساز باشد. ما باید بدانیم شهدا از ما چه می خواهند و برای این منظور باید به وصیت نامه شهدا مراجعه کنیم. با رجوع به وصیت نامه شهدا متوجه می شویم که این جمله در این متون تجلی خاصی یافته است: "ما رفتیم اما جان شما و جان امام(ره)؛ جان شما و جان ولایت"
ایشان در ادامه به مسائل جاری کشور پرداخت و گفت: قرار نیست به نام تعریف و تمجید، افرادی با سابقه مشخص را تقدیس کنیم؛ اما ما یادمان نمی رود که برخی سال گذشته در تاریخ 12 بهمن در جماران سخنرانی کرده و رسما اعلام کردند:(دیگر زمان آن رسیده که در قانون اساسی تجدید نظر کنیم!) 
صداوسیمای ما باید دقت داشته باشد که برخلاف منویات و سیره امام(ره) و شهدا عمل کردن رویه ی انقلابی نیست که مصادیق آن تقدیس شوند؛ امیدوارم کسانی مانند آقای ناطق نوری نسبت به کلماتی که در این ایام از آنان شنیدیم، میان خود و خدای خود و امام و شهدا حجت شرعی داشته باشند چرا که هر کلامی که از ما صادر می شود باید در قیامت برایش حجت شرعی داشته باشیم.
وی ادامه داد: آنچه شهدا از ما انتظار دارند عمل به منویات و خواسته های امام بزرگوار است و امام(ره) در شهریور ماه 1358 در دیدار همافران فرمود:"اگر می خواهید به مملکت شما آسیبی نرسد پشتیبان ولی فقیه باشید" اما در همین ارتباط دشمن با سیاست و تدبیر وارد می شود. 
خواص فتنه گر انسانهایی هستند که می دانند حق با کیست اما به جهت غلبه دنیا و تعلقات دنیا، از حق دست می کشند و به جبهه باطل ملحق می شوند. برخی الان قدرت دارند اما بدانید که این قدرت مقطعی است و بر اساس آیه قرآن مکنت از آن کسانی است که متقی و با تقوا هستند؛ لباس باطل به حق و لباس حق به باطل نمی پوشانند. این کلام امام ماست که فرمود: "غلط می کند کسی قانون اساسی را قبول نداشته باشد؛ تو قانون را قبول نداری؟ قانون تو را قبول ندارد" برخی برای نظام زحمت کشیدند و ما نیز منکر آن نیستیم اما کلام امام برای ما حجت است. آقای رئیس جمهور هم فرمودند از بیانات امام استفاده کنید. 
من توصیه می کنم همه عزیزان کتاب رنجنامه که از لسان حاج احمد آقا درباره آقای منتظری می باشد را مطالعه کنید و نمی دانم به چه منظور موسسه نشر آثار امام این کتاب را تجدید چاپ نمی کند؟! امام فرمود نزدیکتر از احمد به من نیست؛ او سرّ امام را می دانست و باید دید سخنان و نامه هایی که میان حاج احمد آقا و آقای منتظری رد و بدل شده چیست؟ بنده به یقین می گویم که جناب علی مطهری که نماینده مجلس هستند و هم عضو هیئت رئیسه مجلس، اصلا رنجنامه را مطالعه نکرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمومنی در ادامه نیز با اشاره به کنایه های رئیس جمهور گفت: ما نه مشکل چشم داریم و نه مشکل خطای دید. بعید است از یک شخص فرهیخته که بخواهد با بی ادبی و ادبیات سخیف بگوید: عینک بردارید و به چشمتان بزنید! ما نیز می توانیم با ادبیات مشابه سخن بگوییم اما امام(ره) و خلف صالح او رهبر عظیم الشان ما به ما یاد داده اند که اگر سخن می گوییم، مستدل و مستند و در چارچوب ادب و نزاکت باشد.
الحمدلله چشم ما بیناست چون نگاه ما به ولایت است و کسی که به نور ولایت نگاه می کند، امر مولایش برای او روشنگر است و احتیاج به هیچ چیز ندارد. مگر رهبری نفرمودند آمریکا به تعهداتش عمل نمی کند؟ نقطه نظرات رهبری نسبت به برجام چیست؟ ما نیاز به عینک داریم یا شما؟ ما مشکل بصر داریم یا شما؟ شما مشکل بصر و بصیرت دارید نه ما. چون نگاه ما به امر ولی است و هرچه او امر کند ما اطاعت می کنیم.
وی در مورد خواص و عملکرد آنان نیز گفت: حضرت آقا فرمودند عمده لطمه ای که حکومت امیرالمومنین(ع) خورد، از کفار و یهود نبود بلکه از خواص بی بصیرت بود؛ خواصی که به جهت سابقه درخشان میان مردمم وجهه ای دارند و اگر منحرف بشوند جمع کثیری را نیز با خود منحرف می کنند. امام(ره) بعد از وصیت نامه شان به چهار مورد مهم اشاره می کند:
یک)هرچه از من نقل شد، اگر به تایید کارشناس رسید یا منقش به خط یا امضای من بود و یا تصویر آن از رسانه پخش شده باشد مورد تایید من است و الّا دروغ است.
دو) برخی می گویند اعلامیه ها را کسانی غیر از من نوشته اند در حالی که شخصا اعلامیه ها را نوشتم و انتشار پیدا کردند.
سه) برخلاف ادعای برخی که می گویند برای رفتن به پاریس با آنها مشورت کردم، من فقط با احمد در این مورد صحبت کردم و مشاوره گرفتم.
چهار) ممکن است به جهت سالوسی برخی افراد از آنها تعریف و تمجید کرده باشم اما معیار، حال فعلی افراد است.





























ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
0
0
حجه الاسلام مومنی: امیدوارم آقای ناطق نوری برای حرف هایش حجت شرعی داشته باشید

مراسم دومین یادواره شهدای گرانقدر محله جوادیه با سخنرانی سیدحسین مومنی و نوحه سرایی مداحان اهل بیت(ع) و تجلیل از شماری از خانواده های شهدا و به همت پایگاه مقاومت بسیج محمد رسول الله(ص) در مسجد جامع جوادیه فردانش برگزار شد.

بخشی از مهمترین سخنان حجه الاسلام سید حسین مومنی در دومین یادواره شهدای گرانقدر محله جوادیه:

قرار نیست به نام تعریف و تمجید، افرادی با سابقه مشخص را تقدیس کنیم؛ یادمان نمی رود که برخی سال گذشته در تاریخ 12 بهمن در جماران سخنرانی کرده و رسما اعلام کردند: (دیگر زمان آن رسیده که در قانون اساسی تجدید نظر کنیم!)

امیدوارم کسانی مانند آقای ناطق نوری نسبت به کلماتی که در این ایام از آنان شنیدیم، میان خود و خدای خود و امام و شهدا حجت شرعی داشته باشند چرا که هر کلامی که از ما صادر می شود باید در قیامت برایش حجت شرعی داشته باشیم

آنچه شهدا از ما انتظار دارند عمل به منویات و خواسته های امام بزرگوار است و امام(ره) در شهریور ماه 1358 در دیدار همافران فرمود: ا"گر می خواهید به مملکت شما آسیبی نرسد پشتیبان ولی فقیه باشید" اما در همین ارتباط دشمن با سیاست و تدبیر وارد می شود.

خواص فتنه گر انسانهایی هستند که می دانند حق با کیست اما به جهت غلبه دنیا و تعلقات دنیا، از حق دست می کشند و به جبهه باطل ملحق می شوند. برخی الان قدرت دارند اما بدانید که این قدرت مقطعی است و بر اساس آیه قرآن مکنت از آن کسانی است که متقی و با تقوا هستند؛ لباس باطل به حق و لباس حق به باطل نمی پوشانند.

حجه الاسلام مومنی در ادامه نیز با اشاره به کنایه های رئیس جمهور گفت: ما نه مشکل چشم داریم و نه مشکل خطای دید. بعید است از یک شخص فرهیخته که بخواهد با بی ادبی و ادبیات سخیف بگوید: عینک بردارید و به چشمتان بزنید! ما نیز می توانیم با ادبیات مشابه سخن بگوییم اما امام(ره) و خلف صالح او رهبر عظیم الشان ما به ما یاد داده اند که اگر سخن می گوییم، مستدل و مستند و در چارچوب ادب و نزاکت باشد.

الحمدلله چشم ما بیناست چون نگاه ما به ولایت است و کسی که به نور ولایت نگاه می کند، امر مولایش برای او روشنگر است و احتیاج به هیچ چیز ندارد. مگر رهبری نفرمودند آمریکا به تعهداتش عمل نمی کند؟ نقطه نظرات رهبری نسبت به برجام چیست؟ ما نیاز به عینک داریم یا شما؟ ما مشکل بصر داریم یا شما؟ شما مشکل بصر و بصیرت دارید نه ما. چون نگاه ما به امر ولی است و هرچه او امر کند ما اطاعت می کنیم.

حضرت آقا فرمودند عمده لطمه ای که حکومت امیرالمومنین(ع) خورد، از کفار و یهود نبود بلکه از خواص بی بصیرت بود؛ خواصی که به جهت سابقه درخشان میان مردمم وجهه ای دارند و اگر منحرف بشوند جمع کثیری را نیز با خود منحرف می کنند. امام(ره) بعد از وصیت نامه شان به چهار مورد مهم اشاره می کند:

«یک)هرچه از من نقل شد، اگر به تایید کارشناس رسید یا منقش به خط یا امضای من بود و یا تصویر آن از رسانه پخش شده باشد مورد تایید من است و الّا دروغ است دو) برخی می گویند اعلامیه ها را کسانی غیر از من نوشته اند در حالی که شخصا اعلامیه ها را نوشتم و انتشار پیدا کردند. سه) برخلاف ادعای برخی که می گویند برای رفتن به پاریس با آنها مشورت کردم، من فقط با احمد در این مورد صحبت کردم و مشاوره گرفتم چهار) ممکن است به جهت سالوسی برخی افراد از آنها تعریف و تمجید کرده باشم اما معیار، حال فعلی افراد است»
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
0
0
شهدا اینقدر ارزش نداشتن که خبر یادواره صفحه اول کار بشه یا محله ما؟! متاسفم براتون...
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین