عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۷۲۱
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
حاج مهدی سلحشور: بیش از 10هزار فیش تحقیقاتی در بخش تاریخ و مقتل، سیره علما و شهدا و شرح دعا را تهیه کردیم و 600سبک جدید مداحی غیر اقتباسی و تولیدی و هم چنین 100هزار بیت شعر را نیز تولید کرده ایم.
گزارش تصویری

عقیق:حاج مهدی سلحشور در هفتمین همایش هیأت های محوری و برگزیده کشور که در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در جهت آموزش مداحان کشور، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که بارها مورد تأکید رهبر انقلاب قرار گرفته است، ضرورت توجه به آموزش مداحان و استفاده از منابع صحیح و دقیق تاریخی در مداحی است.

وی افزود: ما بیش از دو سال است که فعالیت خود در این زمینه را آغاز کرده ایم و یک کار پژوهشی و علمی دقیق را انجام داده ایم تا با استفاده از ظرفیت استان های کشور، بتوانیم نسل جدیدی از مداحان را تربیت کنیم.

این مداح اهل بیت(ع) تصریح کرد: بیش از 10هزار فیش تحقیقاتی در بخش تاریخ و مقتل، سیره علما و شهدا و شرح دعا را تهیه کرده و 600سبک جدید مداحی غیر اقتباسی و تولیدی و هم چنین 100هزار بیت شعر را نیز تولید کرده ایم تا در گام اول بتوانیم منابع علمی مورد نیاز آموزش نسل جدید مداحان اهل بیت(ع) را تهیه کنیم.

وی استفاده از ظرفیت استان های مختلف کشور در بحث سازماندهی و آموزش مداحان را از دیگر برنامه های این مجموعه دانست و خاطرنشان کرد: دفاتر تخصصی استانی را برای شناسایی نخبگان استانی در نظر گرفته ایم تا از طریق آن ها بتوانیم در بخش شعر، سبک، بصیرت افزایی و تاریخ و مقتل، مطالب تولید شده را در اختیار این نخبگان قرار داده و ظرفیت های تمامی استان ها را برای به نتیجه رساندن این طرح، فعال کنیم.



سلحشور ابراز کرد: سه سطح آموزشی ابتدایی، متوسطه و عالی را در 30 عنوان آموزشی تدارک دیده ایم که در هر استان با ارشاد پیرغلامان اهل بیت و همراهی نخبگان، بتوانیم نسل جدیدی از مداحان انقلابی، مخلص و دنباله روی ولایت را تربیت کنیم که امیدواریم اولین همایش نخبگان و پیشکسوتان استان ها، از اردیبهشت ماه سال آینده آغاز شود و از مهرماه سال آینده نیز دوره 6 ماهه آموزش مقدماتی، کلید می خورد.

وی منابع موجود در بخش آموزش مداحی در کشور را ناچیز دانست و تأکید کرد: اگر ما بتوانیم تمام ظرفیت کشور را پای کار آورده و منابع مورد نیاز را تولید کنیم، تازه به ابتدای راه وارد شده ایم و باید اشاره کنم که این کار که قرار است در سطح گسترده انجام شود، به هیچ وجه نمایشی نیست و یک کار دقیق علمی و محتوایی است که خروجی آن تربیت نسل جدیدی از مداحان مسلط به منابع دست اول دینی، تاریخی و روایی است.

منبع:رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین