عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۶۱۴
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار با اعضای مجمع تقریب مذاهب:
یک مرجع تقلید گفت: نباید فقط به برگزاری کنگره‌ها اکتفا کنیم بلکه مسلمانان باید با یکدیگر متحد شوند؛شیعه لندنی به دنبال معرفی چهره نادرست از تشیع است در حالی که با نگاه به جایگاه نظام اسلامی نباید جرأت این کارها را داشته باشد.
عقیق: اعضای ستاد برگزاری سی امین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، با آیت‌الله حسین نوری همدانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

فعالیت‌های مجمع جهانی تقریب بسیار اثرگذار و مهم است

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه فعالیت‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بسیار اثرگذار و مهم است، اظهار داشت: فعالیت این مجمع مصادق بارز آیه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با تاکید بر اینکه اسلام باید عنصر قدرتمندی در دنیا باشد، گفت: این دین مبین ویژگی‌های خاصی دارد که توجه به این ویژگی‌های جامعه را به سمت پیشرفت و تعالی هدایت می‌کند. نظام ایران باید به جایی برسد که اگر درگیری میان دیگر امت‌های اسلامی ایجاد شد بتواند آنها را به صلح دعوت کند یا ظالم را بکوبد تا حکومت ظالم به امر پروردگار بازگردد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه جریان‌های مخالف اسلام باید به اقتدار امت اسلامی اقرار کنند، تصریح کرد: اینکه یک زن به عنوان نخست وزیر انگلستان و پیر استعمار در بحرین از تروریست بودن ایران سخن به میان آورده است، نشان می‌دهد که او به قدرت نظام اسلامی نگاهی نداشته و فقط به دنبال بلندپروازی است.

آیت‌الله نوری همدانی از تلاش دشمن برای ترویج دیدگاه‌های نادرست نسبت به دین مبین اسلام یاد کرد و ابراز داشت: نباید فقط به برگزاری کنگره‌ها اکتفا کنیم بلکه مسلمانان باید با یکدیگر متحد شوند و در برابر دشمن قدرت‌نمایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: عربستان از حادثه پلاسکو خوشحال است و در مورد آن دروغ‌هایی را مطرح می‌کند در حالی که ایران اسلامی باید به جایگاهی برسد که دشمن جرأت نکند علیه ایران اسلامی سخن به میان آورد.

این استاد برجسته حوزه دستاوردهای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را مقدس خواند و مطرح کرد: شیعه لندنی به دنبال معرفی چهره نادرست از تشیع است در حالی که با نگاه به جایگاه نظام اسلامی نباید جرات این کارها را داشته باشد؛ تقویت قدرت یکی از نیازهای نظام اسلامی است.

وی بر معرفی آموزه‌های اسلام ناب با استفاده از منابع دینی تاکید کرد و گفت: دشمن به دنبال کوباندن شیعه است به همین علت باید این مذهب مقدس را که تابع فرهنگ اهل بیت(ع) بوده و با تکیه بر فرهنگ عاشورا و فاطمیه مقابل مستکبران و ظالمان ایستادگی کرده است را به دنیا معرفی کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه باید اهل سنت را در برابر تکفیری‌ها و وهابیت به دنیا معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: اینکه همه سنی‌ها وهابی هستند، دروغ است چراکه اهل سنت از تفکر وهابی فاصله دارند.

وی با اشاره به اینکه افزایش مناظره‌های دینی باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: شیعه لندنی اگر دوست‌دار اهل بیت(ع) است باید به دنبال حمایت از این شخصیت‌ها باشد و از حرم آنها دفاع کند در حالی که اکنون فقط مردم نظام اسلامی به دنبال دفاع از حرم اهل بیت(ع) بوده و جان خود را در این مسیر تقدیم می‌کند.

این مرجع تقلید گفت: نرمش نشان از باطل بودن یا ناتوانی نیست اما اگر بیش از حد با دشمن نرمش داشته باشیم تفاسیر نامناسب را از اسلام مطرح می‌کنند.

دنیا نسبت به کشتار جوانان بحرین هوشیار باشد

آیت‌الله نوری همدانی تأکید کرد رسانه ها و به ویژه صدا و سیما باید تقریب بین مذاهب اسلامی را مورد توجه قرار دهد.

این مرجع تقلید اظهار داشت: رسانه‌ها مباحث مختلف از جمله حادثه پلاسکو را دست مایه‌ای برای کوباندن مخالفان قرار ندهند زیرا در مملکت اسلامی فقط اراده ولایت فقیه حاکم باشد و یک صدا شنیده شود چراکه اختلاف‌ها حقارت و ضعف را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه جریان پاسارگارد وجود غفلت و بی‌توجهی را به اثبات می‌رساند، تصریح کرد: اگر قدرت داشته باشیم این افراد جرات خودنمایی نخواهند داشت.

آیت‌الله نوری همدانی از فعالیت‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تقدیر کرد و گفت: باید به قدرتی برسیم که بحرین جرات نکند سه جوان مسلمان را به شهادت برساند، این کشور خاستگاه علمای بسیاری بوده اما حکومت کنونی به دنبال سرکوب علمای اسلام است.

این استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه اسلام دارای مرز جغرافیایی نیست، اضافه کرد: دنیا باید نسبت به کشتار جوانان در بحرین هشیار باشد چراکه بر اساس آموزه‌های اسلام ناب محمدی(ص) مسلمانان باید مستضعفان جهان را از دست ظالمان نجات دهند.

تقریب مذاهب اسلامی در حال توسعه است

آیت‌الله اراکی با اشاره به وظایف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: این مجمع با توجه به مشکلات جهان اسلام برنامه‌های گسترده‌ای را در راستای گسترش گفتمان تقریب مذاهب اسلامی دنبال می‌کند.

 وی با تاکید بر اینکه تهیه کتب و مجلات یکی از فعالیت‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دادمه داد: موسوعه «السنه‌النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه» یکی از مجموعه‌های تهیه شده در این مجمع جهانی است.

 این استاد سطوح عالی حوزه ترویج گفتمان تقریب مذاهب اسلامی را یکی از اولویت‌های مورد نیاز مجامع اسلامی دانست و عنوان کرد: با همکاری نیروهای محلی کنفرانس‌ها و نشست‌های تقریب مذاهب اسلامی را در کشورهای مختلف از جمله پاکستان، اندونزی و مالزی برگزار کرده‌ایم.

 وی اظهار داشت: اعزام گروه‌های مختلف به منظور ترویج گفتمان تقریب مذاهب اسلامی به نقاط مختلف انجام می‌شود. همچنین اتحادیه‌ها و تشکل‌های مختلف برای علمای مقاومت اسلام، بانوان فعال در تقریب، دانشگاهیان، گروه‌های حامی مقاومت و سادات منتسب به رسول‌الله(ص) به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ایجاد شده است و پژوهشگاه نسب نبوی نیز در قم عملکرد مطلوبی دارد.

 آیت‌الله اراکی با بیان اینکه فعالیت‌های انجام شده در راستای تقریب مذاهب اسلامی اثرگذار بوده است، عنوان کرد: جریان‌های تکفیری درحال به انزوا رفتن و ضعیف شدن هستند اما گفتمان تقریب با وجود هزینه‌های دستگاه‌های جاسوسی آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای گسترش جنگ‌های مذهابی و تفرقه‌گرایی در حال توسعه است.

وی ابراز داشت: شب شعر نبوی، جشنواره فیلم وحدت و جشن‌های میلاد رسول اکرم در سراسر کشور از جمله فعالیت‌های انجام شده در هفته وحدت است.  بیش از 220 نفر از شخصیت‌های بین‌المللی در کنفرانس وحدت امسال شرکت کردند. در  کنفرانس سی‌ام با استفاده از 200 عضو جدید مجمع عمومی تقریب مذاهب اسلامی را بازسازی کردیم تا اعضای این مجمع با حضور در سراسر جهان اهداف مورد نظر تقریب مذاهب اسلامی را دنبال کنند.

 وی با بیان اینکه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به دنبال ارتباط با شیخ‌الازهر است، عنوان کرد: تقویت این ارتباط گسترش وحدت امت اسلامی را به دنبال دارد.

 آیت‌الله اراکی با تاکید بر اینکه مناظره‌های علمی در راستای مقابله با شبهه‌افکنی‌ها به صورت ویژه دنبال می‌شود، تصریح کرد: اتحادیه علمای مقاومت جهان اسلام تشکیل شده است و مقابله با عربستان سعودی، جریان‌های تکفیری و وهابی را به شیوه مطلوبی دنبال می‌کند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین