عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۵۲۸
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
حشمتی در دیدار اهالی قرآن با کارکنان آتش‌نشانی:
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در دیدار جامعه قرآنی با کارکنان سازمان آتش‌نشانی صبر بر این مصیبت را دارای اجر عظیمی دانست و گفت: جایگاه شهدای آتش‌نشان در «اعلی‌علیین» است.
عقیق:جامعه قرآنی کشور صبح امروز با حضور در ایستگاه شماره یک آتش‌نشانی ضمن ادای احترام به مقام شهدای آتش‌نشان با کارکنان این سازمان ابراز همدردی کردند.

این دیدار با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط مسعود سیاح گرجی آغاز و در ادامه حجت‌الاسلام محمد‌رضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد دقایقی را برای حاضران سخنرانی کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام محمد‌رضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی ضمن عرض تسلیت به کارکنان سازمان آتش‌نشانی گفت: این فاجعه مصیبت بزرگی بود که دل ملت را به درد آورد که در این میان شما عزیزان آتش‌نشان داغدار دوستان و همکاران خود شدید.

وی با توصیه بازماندگان شهدای آتش‌نشان به صبر گفت: در قرآن کریم آمده وقتی مصیبتی به گروه یا همه جامعه می‌رسد باید بگویید «إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ» و صبر پیشه کنید و از خداوند می‌خواهیم که به ما صبر عنایت کند.

حشمتی حضرت زینب(س) را نمونه صبر دانست و گفت: در آستانه تولد حضرت زینب(س) نمونه صبر هستیم. مصیبتی که بر ایشان نازل شد بر هیچ یک از عالمیان وارد نشد اما حضرت با صبری مثال‌زدنی بر مصیبت عاشورا غلبه کرد و گفت: جز زیبایی نمی‌بینم.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد ادامه داد: وقتی در این مصیبت صبر پیشه می‌کنید بالاترین اجر نصیب شما می‌شود. ان شا الله خداوند بالاترین درجات را به شهدا بدهد و بدانید که آنها در اعلا علیّین پرواز می‌کنند.

وی لحظه عروج شهدا را لحظه‌ای عاشقانه توصیف کرد و گفت: همکاران شما در عاشقانه‌ترین حالات با خدای خود نجوا کردند و «إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ» گفتند و پرواز کردند. مطمئن باشید هنگام شهادت صدای یاحسین آنها از ساختکان پلاسکو به آسمان رفت.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین