عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۵۲۶
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
جامعه قرآنی کشور در دیدار با کارکنان آتش‌نشانی ضمن ابراز تأسف و همدردی با داغدیدگان این فاجعه تلخ، فاجعه پلاسکو را عاملی برای بیداری از خواب غفلت دانستند.
عقیق:در مراسم ادای احترام جامعه قرآنی که با حضور پیشکسوتان و اساتید قرآنی کشور و حجت‌الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (دوشنبه) در مکان ایستگاه شماره یک  سازمان آتش‌نشانی واقع در میدان حسن‌آباد برگزار شد، حبیب مهکام، پیشکسوت جامعه قرآنی بیانیه‌ای به شرح ذیل قرائت کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون

«شهادت جمعی از غیورمردان آتش‌نشان در حادثه ریزش ساختمان پلاسکو مایه تألم و تأثر فراوان گردید؛ شجاع‌مردانی که جان خویش را بی‌دریغ و خالصانه برکف نهاده و در راه اعتلای اسلامی بخشیدند و به بالاترین مرتبه انسانی یعنی همان ایثار گام برداشتند و مصداق عملی آیه قرآن شدند. آنجا که خدا فرمود: «الَّذینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِكَ هُمُ الْفائِزُونَ» (توبه/20)

برهر کس سرای شهادت نمی‌دهند  *** بالاترین سعادت انسان شهادت است

جامعه قرآنی کشور مراتب اندوه فراوان خود را در این حادثه دلخراش اعلام می‌دارد و به فرموده رسول اکرم(ص) که فرمودند «هر آن کس که مردم را از هجوم آب و آتش مهار کند بهشت بر او واجب می‌شود»، بنابراین این جامعه قرآنی  رستگاری را پیش روی خود می‌بیند و دعای خیر خود را بدرقه راهتان می‌کند. از خداوند متعال شفای عاجل مصدومان عزیز و صبر و استقامت برای خانواده‌های گرانقدر آنان و همکاران گرانقدرشان را خواستاریم. ای شهدای گرانقدر گوارا باد بر شما بهشت برین و صدها درود و سلام انبیاء و اولیاء و ملائک مقرب الهی بر ارواح طیبه شما.

ناگفته نماند اینگونه حوادث باید عامل بیداری ما از خواب غفلت و جهالت باشد که «الموتُ یأتی بغتةً؛ مرگ ناگهانی می‌آید.» پس ما باید خودمان را برای سفر مرگ که پوست‌انداختن است نه پوسیدن، آماده کنیم؛ از طریق عبادات و خدمات شایسته در جامعه اینک منطق هر آتش‌نشان فداکار و ایثارگر این است که دنیا بداند: شمعیم و خوانده‌ایم خط سرنوشت‌ خویش *** ما را برای سود و گداز آفریده است»


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین