عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۵۲۲
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
سومین سالگرد شهادت مدافعان حرم ، شهید اکبر شهریاری و شهید محمود بیضایی
اگر کسی تقدیر امر را به خداوند واگذار کند مصیبت های دنیا برای او آسان است. این شهدای مدافع حرم جان خود را در راه حضرت زینب(س) داده اند و افتخار هم می کنند

گزارش تصویری


عقیق: سومین سالگرد شهادت مدافعان حرم ، شهید اکبر شهریاری و شهید محمود بیضایی با سخنرانی حجت الاسلام مومنی ، مداحی استاد حاج ولی الله کلامی زنجانی ، حاج محمد رضا بذری و کربلایی حسین طاهری در مسجد امام رضا (ع) کیانشهر برگزار شد .

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام مومنی را بخوانید:

نیاز انسان به الگو

بی تردید انسان برای اینکه به هدفی برسد نیاز به برنامه ریزی دارد. بدون الگو انگیزه ای هم برای ادامه را پیدا نمی کند. جوان ما بداند که باید برنامه زندگی داشته باشد تا زندگیش از نظم خوبی برخوردار باشد. از طرفی الگو باید مناسب باشد. نه هر برنامه ای برای ما خوب است و نه هر شخصیتی برای ما الگو. برنامه باید از طرف قرآن و ائمه(ع) باشد. هرآنچه که می خواهیم انجام بدهیم باید براساس برنامه ای باشد که از قرآن گرفته ایم. الگو هم همچنین است، شخصی می تواند برای ما الگو باشد که ذره ای از حیات ظلمانی در زندگی اش نداشته باشد و این الگو هم کسی نمی تواند باشد جزء حضرت رسول(ص) و ائمه اطهار(ع).

 

وصیت نامه شهدا بخوانید

شهدای ما به خصوص شهدای مدافع حرم اینها دقیقا دنبال این راه و رسم رفته اند. بدون اینکه این جهاد برایشان واجب باشد خود را در معرض این جنگ و جهاد مقدس قرار می دهد و جانشان را در راه خداوند می دهند. اینها دقیقا به عبودیت دست یافته اند.

امام صادق(ع) فرمودند: انسان سرمایه هایش را بدون اینکه توقعی داشته باشد در راه خداوند بدهد، مثل حضرت امام حسین(ع). الان شهدای مدافع حرم اینگونه هستند .  من درخواست می کنم به وصیت نامه های شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم دست پیدا کنید و مطالعه کنید تا ببینید اینها چگونه در راه خداوند قدم گذاشته اند. البته درک کردن عبودیت اینها برای ماها که بسیار فاصله داریم از این بزرگواران کار ساده ای نیست.

حقیقت عبودیت چیست؟

از امام صادق(ع) پرسیدند حقیقت عبودیت در چیست؟ امام فرمودند: حقیقت عبودیت در سه چیز است، شما بروید مطالعه کنید در وصیت نامه و زندگی اینها دقیقا به این سه مورد می رسید.

اولین حقیقت عبودیت: بنده از آنچه که خداوند برایش قرار داده است حس مالکیت به او دست ندهد، هرچه که هست برای خداوند است. بنده و هرچیز که در دست او است برای مولا است. اینها همه برای خداوند است و بندگان از خود ملکیتی ندارند، این بنده می گوید من چیزی ندارم که هرچه دارم برای خداوند است. این شهدای مدافع حرم جان خود را در راه حضرت زینب(س) داده اند و افتخار هم می کنند، اینها می دانند که این چشم برای خداوند است و خودش صلاح دیده گرفته است. خدا کند این مسئولین کمی با کفایت بشوند و یک سر بزنند به این جانبازاران عزیز و پای درد اینها بنشینند و ببیند اینها چه می گویند. به جانبازی که 30 سال است در تخت است گفتم ناراحت نیستی ؟ گفت: نه، وقتی خداوند می خواهد مرا اینگونه ببیند چرا ناراحت باشم، این بالاترین درجه عبودیت است. این امام(ره) بود که وقتی به ایشان گفتند بختیار گفته اگر هواپیما بیایید میزنیم امام گفتند باید بروم و اصلا نگران نبود.

دومین حقیقت عبودیت: عبد برای خودش تدبیری ندارد. عنان خود را می سپارند دست خدا. خداباوری و خدا محوری یعنی این. من الان وظیفه ام چیست؟ باید به وظیفه ام عمل کنم و بقیه اش را بسپارم دست خدا و تقدیر را دست خداوند واگذار می کنم.

سومین حقیقت عبودیت : تمام دغدغه عبد این است که هرچه خدا گفته انجام ندهیم بگوییم چشم، و هرچه گفته انجام بدهیم بگوییم چشم.

حضرت در ادامه می فرماید: اگر عبد از خود ملکیتی قائل نباشد، آنچه که خدا گفته انفاق کن، انفاق می کند. جان بخواهد می دهد. مال بخواهد می دهد، هرچیز که او بخواهد برای اوست. این جوانان شهدای مدافع حرم هستند که جوانیشان را در راه خداوند و اسلام داده اند.

بعد می فرماید: اگر کسی تقدیر امر را به خداوند واگذار کند مصیبت های دنیا برای او آسان است. یک تصویری دیدم از شهدای مدافع حرم که دارد لباسش را می پوشد برود جهاد، پسر پنج ساله اش می آید و می گوید بابا می روی پیش امام حسین(ع)، بعد گفت: بابا از پیش امام حسین(ع) سوغاتی برای من چه می آوری. ما باید از مردانگی اینها باید یاد بگیریم. ما شاید اگر بودیم می گفتیم ولش کن، کجا می روی ؟ خب سخت است، بچه پنج ساله و دختران کوچک و بزرگ را اینها به خدا سپردند و رفتند. یکی از بچه های اینها بعد از شهادت پدرش می گفت: بابا برای رقیه سر آوردند ولی برای من سر تو را هم نیاوردند . اینها مصائب دنیا برایشان آسان است.

اگر کسی دغدغه اش اوامر الهی باشد مبتلا به غرور و تکبر نمی شود. مبتلا به این آفت ها نمی شود


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین